شناسهٔ خبر: 32479304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی؛

همایش بین‌المللی فقه و گردشگری در تبریز آغاز شد

نخستین همایش بین‌المللی فقه و گردشگری به همت جامعه المصطفی العالمیه در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «مهدی بخت‌آور» امروز در نخستین همایش بین‌المللی فقه و گردشگری که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد، اظهار داشت: این همایش به عنوان یکی از موضوعات فقه مضاف در تحولات اجتماعی و صحنه بین‌المللی برای توسعه ارتباطات بین‌المللی است.

رئیس نخستین همایش بین‌المللی فقه و گردشگری افزود: فقه گردشگری موجب آشنایی ملل مختلف، رونق اقتصادی و تحولات شگرف و شناخت برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به انتخاب شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام گفت: برنامه‌های زیادی در این رابطه اجرا شد و این همایش نیز جزو این برنامه‌ها بود ولی به علت شرایط جوی استان در فصل زمستان، امکان برگزاری این همایش در آن مقدور نبود.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در تبریز با اشاره به نقش مهم و محوری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در فراهم شدن مقدمات برگزاری این همایش گفت: ۲۵۰ مقاله از تمام نقاط کشور و دیگر کشورهای جهان به دبیرخانه ارسال شده که طی یک داوری دقیق، آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ فقه و فقاهت در تبریز اظهار داشت: تبریز دارای علامه‌های بزرگ در فنون مختلف و انسان‌های فهمیده و تاثیرگذار بسیاری در صحنه بین‌الملل را در خود پرورش داده است.

حجت الاسلام بخت‌آور افزود: در زمینه فقه اسلامی آیات بزرگی مانند تبریزی‌ها، سبحانی‌ها و علامه‌هایی نظیر جعفری، امینی و طباطبایی جزو مفاخر آذربایجان هستند.

نظر شما