شناسهٔ خبر: 67512595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو خبر داد

بهره‌مندی ۵۶۰۰ روستای کشور از نعمت آب شرب در طرح جهاد آبرسانی

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: از ابتدای شروع طرح جهاد آبرسانی تاکنون کار تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۵۶۰۰ روستا در کشور انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، میثم جعفرزاده امروز _پنجشنبه چهاردهم تیر_ در جریان بازدید از پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان کردستان اظهار کرد: رئیس جمهور شهید بر آبرسانی به روستاها تاکید مستمر داشت و همواره پیگیر این مسئله بود.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی طی ۲ سال اخیر، افزود تاکنون ۵۶۰۰ روستای کشور از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در ادامه در خصوص طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان کردستان گفت: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه‌های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.

جعفرزاده با اشاره به استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی در این پروژه‌ها، اضافه کرد: ۱۶۹ روستای استان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند خواهند شد.

بازدید از پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی در کردستان

پروژه جهاد آبرسانی مجتمع نگل - برقرو در شهرستان سنندج نخستین پروژه‌ای بود که مشاور وزیر نیرو از آن بازدید کرد.

پروژه در حال اجرای آبرسانی مجتمع نگل – برقرو شامل هفت روستای نگل – زونج – برقرو- دانیکش –رشننش و دریله و بنیدر با جمعیت مجموع پنج هزار نفر است.

نیاز کل آبی مجتمع نگل برقرو ۲۵ لیتر در ثانیه است و در این پروژه در مجموع ۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۲ باب مخزن به ظرفیت ۱۴۵۰ مترمکعب و ۶ باب ایستگاه پمپاژ اجرا می‌شود.

در این پروژه تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد و به زودی فاز نخست آنکه آبرسانی به روستای تاریخی نگل است به اتمام خواهد رسید و فاز دوم هم که شامل آبرسانی به شش روستای دیگر است تا پایان سال‌جاری به شرط تخصیص اعتبار تکمیل خواهد شد.

پروژه آبرسانی به مجتمع ریخلان - دزلی شهرستان سروآباد دیگر پروژه‌ای بود که رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از آن بازدید کرد.

این پروژه شامل آبرسانی به ۱۸ روستا با جمعیت ۱۲ هزار نفر است و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و هزینه انجام شده برای آن ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

در این پروژه ۳۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۳.۵ کیلومتر شبکه و مخازن به ظرفیت ۸۵۰ مترمکعب و هشت باب ایستگاه پمپاژ و سه حلقه چاه اجرا می‌شود.

مجتمع گویزه کویره مریوان نیز دیگر پروژه‌ای بود که در حوزه جهاد آبرسانی توسط مشاور وزیر نیرو مورد بازدید قرار گرفت.

این پروژه شامل پنج روستا است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد که پس از اتمام آن یک‌هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

در این پروژه خط انتقال به طول پنج کیلومتر، اصلاح شبکه به میزان ۶۰۰ متر و احداث ایستگاه پمپاژ و اتاقک سرچاهی و تجهیز و برق‌رسانی انجام می‌شود.

نظر شما