شناسهٔ خبر: 67294387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین رویداد سیاسی پیش رو در کشور+فیلم

امام جمعه اهواز گفت: انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین رویداد سیاسی پیش رو در کشور است و مردم باحضور پرشور پای صندوق های رای در انتخاب فرد اصلح را کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز سیاسی-عبادی جمعه امروز یکم تیرماه ۱۴۰۳ در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: عید سعید غدیر خم یکی از روز‌ها و اعیاد بزرگ جهان اسلام و شیعیان است و در این روز جانشین پیامبر اکرم (ص) در بازگشت از حجه الوداع تعیین شد و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است اجتماع ۱۰ هزار نفری در اهواز به همین مناسب برگزار شود.

وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور محسوب می‌شود و یا شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد ومردم باحضور پرشور پای صندوق‌های رای، فرد اصلح را انتخاب و سرنوشت سیاسی کشور را برای چهارسال تعیین می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد بر انتخاب درست و با مشارکت بالا تاکید کرد و ادامه داد: شکی نیست که گرمای هوا مانع حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای نمی‌شود و همه افراد واجد شرایط بدانند که انتخاب درست در وضعیت کشور بسیار تاثیرگذار است، در دولت سیزدهم به ریاست آیت الله شهید رئیسی کار‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام شد و نباید بگذاریم کار‌ها به دست افرادی بیفتد که شایستگی و توانایی لازم را ندارند، باید کسی انتخاب و رئیس جمهور شود که به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گوش کرده و آنها اجرایی کند، زیرا مهم‌ترین شاخص رییس جمهور آینده اطلاعات و فرمان پذیری از رهبر معظم انقلاب است و نباید با انتخاب ناآگاهانه و اشتباه اجازه دهیم وقایع سال ۱۳۹۲ دوباره تکرار شوند، رئیس جمهور باید نشاط سیاسی ایجاد کند و به دنبال سند‌های بین الملی نباشد که زنان و دختران ما را به بردگی نبرند، باید کلمه نمی‌توانیم و نمی‌شود از ادبیات کشور خارج شود.  

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید سیدمحمد بهشتی و یارانش، گفت: امروز، براساس روال همیشگی دادگستری خوزستان با برپایی میز خدمت باحضور مدیرکل دادگستری استان به صورت چهره به چهره با مردم دیدار و گفتگو کردند و در جریان مشکلات آن قرار گرفتند که جا دارد از اینگونه ارائه خدمات قضایی تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به وضعیت نامعلوم منطقه اسلام آباد اشاره کرد و افزود: چندسال است که این منطقه تعیین تکلیف نشده است و باید حوزه آنها مشخص شود که جز شهرستان کارون است یا اهواز؟

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به وضعیت جوی استان و افزایش دما و گرم شدن هوا، گفت: بزرگترین مشکل در جهان عدم مدیریت صحیح است و باتوجه به شرایط موجود و وضعیت منابع آبی، همه دنیا باید به سمت مدیریت صحیح حرکت می‌کنند، در این روز‌ها که شاهد افزایش دما و گرمای شدید در استان خوزستان هستیم، باید در مصرف برق صرفه جویی کرده و با توجه به توصیه‌های متولیان صنعت برق از بروز خاموشی و قطع برق جلوگیری شود.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: جمعیت موضوعی مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر همین اساس حداقل هر خانوار باید ۵ فرزند داشته باشد و جمعیت کشور را به سوی جوانی سوق دهند تا در آینده خطری ایران اسلامی را تهدید نکند، ضمن اینکه باید با تذکر لسانی وضعیت حجاب در کشور و استان خوزستان بهتر شود و حرمت بانوان با حفظ حجاب حفظ شود.

<div id="video-display-embed-code_11239552"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264909/11239552?width=600&height=350"></script></div>


 

نظر شما