شناسهٔ خبر: 22875307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه مازندران:

پيامبر اسلام پایه گذار جاودانه‌ترين تمدن بشری در جهان هستند

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پيامبر گرامی اسلام جاودانه‌ترين تمدن ها را بنيان نهاد، گفت: نبی مکرم اسلام ارزش های والای انسانی و اخلاقی در دنیای بشریت احیا و زنده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام در ساری برگزار شد با بیان این که در ميان 124 هزار پيامبر، حضرت محمد(ص) تکميل کننده اديان گذشته و کتاب وي تکميل کننده کتب الهي گذشته است، گفت: اسلام نسخه شفابخشي به نام قرآن براي متقين دارد که به تعبير امام خميني (ره) قرآن از مقام شامخ احديت به کشف محمدي(ص) رسيد تا در خور فهم ما انسان هاي زميني شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که امت اسلامی بايد بر خويشتن ببالد که چنين پيامبر و کتاب شفابخشي دارند، افزود: سیره عملی آن حضرت بهترین الگو برای سعادت و تعالی جامعه اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر اهميت شناخت عميق و افزايش معرفت مسلمين جهان نسبت به حضرت محمد مصطفی(ص) تأكيد كرد، افزود: امت اسلامی با الگو قرار دادن سیره آن حضرت، ضمن تحکيم پايه های وحدتشان و دفع توطئه هاي دشمنان مي توانند اقتدار را به جهان اسلام بازگردانند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به كارشكني و توطئه هاي دشمنان اسلام براي ايجاد تفرقه ميان مسلمين جهان، افزود: امروز با وحدت امت اسلامی در منطقه یک پیروزی بزرگی نصیب جبهه مقاومت در برابر دشمنان شده است.

وی با بیان این که برای شناخت دقیق جایگاه نبی مکرم اسلام باید به آیات الهی قرآن رجوع کنیم، تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآن در خصوص جایگاه و عظمت نبی مکرم اسلام نکات مهمی بیان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال در سوره «بینه» فرمودند: کساني که قدم در راه پيامبر اسلام قرار ندادند و مقابل او حرکت کردند بدترين مردم و آنها که به ايشان تمکين کردند، بهترين مردم هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خداوند پیامبر گرامی اسلام را در این آیه معیار بهترین و بدترین بندگان خود معرفی کرده است، تصریح کرد: با توجه به این آیات الهی در خواهیم یافت که وجود مقدس پيامبر گرامی اسلام شاخص ايمان است و خداوند ایشان را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام دو امانت مهم از خود برای جامعه اسلامی به یادگار گذاشتند، خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت پیامبر رحمت برای امت خود است که اگر مسلمانان از این امانت ارزشمند پیروی کنند تا به سعادت و تعالی حقیقی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پيامبر گرامی اسلام جاودانه‌ترين تمدن ها را بنيان نهاد، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام ارزش های والای انسانی و اخلاقی در دنیای بشریت احیاء و زنده کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش های مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام بوده است، تصریح کرد: از منظر آن حضرت، عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و هم بستگی، در برابر دشمنان مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام شکاف های فرهنگی و اجتماعی را به وحدت و فاصله ها را به هم پیوند زدند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام اسوه کامل در همه ابعاد زندگی هستند که الگو قرار دادن سیره آن حضرت برای امت اسلامی کارآمدترین راهکار برای تحقق وحدت اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی باید در کنار حفظ مذهب خود بر محور مشترکات دینی به وحدت و همبستگی دست پیدا کنند، گفت: توحید، قرآن، سیره و سنت نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) می تواند بهترین محور وحدت امت اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز خطرات بسیاری جامعه اسلامی را تهدید می کند، افزود: اگر شکاف و تفرقه میان امت اسلامی بیشتر شود به حتم مسلمانان باید منتظر خطرات و بحران های بسیاری در کشورهای خود باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز پرداختن به برخی اختلاف نظرهای مذهبی، سیاسی و نژادی خیانت به اصل دین و اسلام ناب است، تصریح کرد: امت اسلام باید تنها به اصل دین و سیره نبی مکرم اسلام توجه کنند و از هر گونه اختلاف و تفرقه به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که گسترش نزاع و جنگ های قومیتی در کشورهای اسلامی مهم ترین هدف نظام سلطه است، خاطرنشان کرد: سلطه گران با هدف نفوذ و سلطه بر کشورهای اسلامی به دنبال تحقق این اهداف شوم خود در منطقه هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امت اسلامی نباید فریب لبخندهای خطرناک غربی ها را بخورند، تصریح کرد: برای آمریکا و همپیمانانش شیعه و سنی هیچ فرقی با هم ندارند بلکه آنها تنها در پی تحقق اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در مسیر تحقق وحدت و همدلی امت اسلامی گام برداشته است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری هفته وحدت اقدامی عملی در جهت تحقق وحدت امت اسلامی برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی وحدت و همبستگی در جهان هستند، تصریح کرد: اقدامات ارزشمند امروز مقام معظم رهبری تنها در جهت وحدت و همبستگی امت اسلامی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما