شناسهٔ خبر: 22869421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

پیشرفت ۹۵ درصدی ساختمان حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی احداث ساختمان جدید این حوزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام جعفرصادق(ع) مراسم عمامه گذاری جمعی از  طلاب حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری سه شنبه شب با حضور جمع کثیری از روحانیان، اساتید حوزه و طلاب در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در این مراسم با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و رییس مکتب جعفری، از پیامبر گرامی اسلام به عنوان اسوه و الگوی اخلاق، عدالت و دیانت در جهان هستی یاد کرد و گفت: سیره عملی آن حضرت باید بیش از پیش در جامعه امروز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این که انتظار از جامعه اسلامی که خود را پیرو شریعت محمدی می داند بیش از این ها بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه سیره نبوی تنها در کلام ها باقی مانده و تحقق عملی پیدا نکرده است.

سیره نبوی راه برون رفت جامعه بشری از معضلات و بحران های امروز است

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به دلیل سیره نبوی راه برون رفت جامعه بشری از معضلات و بحران های امروز است، تصریح کرد: وضعیت امروز کشورهای اسلامی نتیجه فاصله گرفتن سیره و روش نبی مکرم اسلام در همه امور است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در تواضع، فروتنی و اخلاق حسنه نظیر نداشتند، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) پیام آور صلح، آرامش، نوع دوستی و عدالت در جامعه اسلامی بودند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که نحوه مدیریت پیامبر گرامی اسلام بر جامعه اسلامی به گونه ای بود که مانع هر گونه دودستگی و تفرقه میان امت اسلامی می شد، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام علاوه بر این که ارزش های اخلاقی را بسیار ارج می نهاد، خود در سیره عملی اش مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در سیره عملی نبی مکرم اسلام نمونه های متعددی از اخلاق نیک و زیبا وجود دارد که هر یک از آنها باید الگوی جامعه اسلامی قرار گیرد، افزود: جامعه امروز برای رشد و تعالی و همچنین رفع معضلات و مشکلات جامعه اسلامی نیازمند بهره گیری از سیره نبوی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) در شب میلاد نبی مکرم اسلام، گفت: این طلاب پایه پنجم را به اتمام رسانده و پس از طی مراحل گزینشی و کسب امتیازهای لازم موفق به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می شوند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه خاصی در جامعه دینی برخوردار است، خاطرنشان کرد: لباس روحانیت آرم نبوت است و روحانیان به عنوان میراث داران ائمه معصومین(ع) در عصر غیبت باید در حفظ و حراست از این جایگاه ارزشمند بیشتر تلاش کنند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با تأکید براین که طلاب حوزه باید قدر فرصت هایی که امروز در اختیار آنها قرار داده شده را بدانند، تصریح کرد: تحصیل در مرکزی که منتسب به امام زمان(عج) است ارزش بسیار بالایی دارد و نصیب هر فردی نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اعمال و رفتار یک طلبه باید بازگو کننده جایگاه او در میان مردم باشد، خاطرنشان کرد: امروز همه نگاه ها در جامعه به اعمال و رفتارهای طلاب و روحانیان است و نباید این رفتارها به گونه ای باشد که موجب فاصله گرفتن مردم از روحانیان شود.

ساختمان جدید حوزه علمیه آیت الله صالحی به زودی افتتاح می شود

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ساخت مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) مراحل پایانی خود طی می کند، افزود: در حال حاضر این مدرسه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی افتتاح و به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه مرکز استان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: علما و شخصیت های بسیاری در ادوار مختلف در این حوزه علمیه تربیت و پرورش پیدا کردند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که ساختمان قبلی این حوزه علمیه پاسخگوی نیاز طلاب و کادر آموزشی مدرسه نبود، تصریح کرد: ان شاء الله در ساختمان جدید شاهد تقویت و رونق بسیاری از فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طلاب خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ساختمان جدید حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) در شش طبقه و مساحت حدود دو هزار مترمربع در حال احداث است، خاطرنشان کرد: ساختمان آموزشی و فضای خوابگاهی این حوزه علمیه بر اساس جدید ترین استانداردهای مراکز علمی و حوزوی ساخته شده است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که این حوزه دارای هفت مدرس، سلف سرویس، سالن کنفرانس، ساختمان اداری، کتابخانه و هفت هجره با ظرفیت بالا است، تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید، ظرفیت پذیرش حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) به 300 نفر نیز خواهد رسید.

وی با اشاره به این که تقویت سطوح علمی این حوزه یکی از برنامه های مهم این مجموعه پس از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید حوزه است، خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز حوزوی دارای یکی از مجهزترین کتابخانه های استان برای استفاده مناسب طلاب و حوزویان است.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که در روند احداث این مرکز مهم علمی ازهیچ ارگان و نهاد دولتی کمک مالی گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: ساختمان آموزشی جدید این حوزه علمیه با مشارکت مردمی و حمایت های مؤمنان احداث شده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما