شناسهٔ خبر: 22866384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

گسترش نزاع داخلی و جنگ های قومیتی راهبرد نظام سلطه در منطقه

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دشمنان از اختلاف نظرهای سطحی و بی مورد میان مسلمانان سوء استفاده کرده و زمینه ایجاد یک تفرقه و اختلاف بزرگ را ایجاد کردند، گفت: متأسفانه امروز جوامع اسلامی درگیر نزاع های داخلی و جنگ های قومیتی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود جلالی، ناب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت برگزار شد، گفت: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند متعال، نور حقانیت و عدالت را بر قلوب ملت های جهان تاباند.

وی با بیان این که حضرت محمد(ص)، اسلام را تنها راه نجات بشریت در طول تاریخ عنوان کردند، افزود: همان طور که امروز می بینیم تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از بحران ها و مشکلات جامعه اسلامی، بازگشت به اصل دین و بهره گیری از سیره نبوی است.

پیامبر گرامی اسلام تجلی صفات اخلاقی و انسانی هستند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام دارای کامل ترین صفات انسانی و اخلاق پسندیده بودند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام با ابلاغ دین اسلام بشر را از سردرگمی و جهالت رهایی دادند و به سر منزل مقصود و سعادت حقیقی هدایت کردند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران به اشاره به این که رسول خدا زمانی رسالت پیامبری را عهده دار شدند که عربستان در جهالت، شرکت و بت پرستی فرو رفته بود، بیان داشت: نبی مکرم اسلام با تبلیغ پیام الهی به مردم تلاش کرد آنها را از گمراهی رهایی دهد و در مسیر سعادت حقیقی راهنمایی کند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مخالفت علنی با دین و ارزش های الهی در صدر اسلام و در زمان پیامبر گرامی اسلام نیز وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز نیز این مخالفت ها به شیوه های مختلف در جوامع اسلامی و غیر اسلامی نمایان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به که دشمنی ها، ناملایمات و بحران های دوران صدر اسلام موجب نشد رسول اکرم(ص) از آن رسالت مهمی که بر عهده داشت عقب نشینی کند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام همه آزار و اذیت ها و مشکلات دوران ابلاغ پیام الهی را با جان و دل خریدند و تنها در مسیر ابلاغ وحی در میان امت گام برداشتند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر اسلام همه توان خود را برای ایجاد انسجام و وحدت میان مسلمانان به کار گرفتند، افزود: ایشان با فراهم کردن بسترهای انسجام عمومی زمینه تقویت پایه های حکومت اسلام را در جامعه آن دوران فراهم کردند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که میلاد نبی مکرم اسلام یک فرصت ارزشمند برای پرداختن به سیره و اخلاق آن حضرت در جامعه امروز است، تصریح کرد: متأسفانه آن طور که شایسته امت اسلامی بود به سیره عملی آخرین فرستاده الهی جامه عمل پوشانده نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر جامعه اسلامی تنها به سیره عملی پیامبر اسلام عمل می کردند امروز شاهد این بحران ها و معضلات در جامعه اسلامی نبودیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه اسلامی از آن آرمان های الهی که مورد نظر نبی مکرم اسلام بود فاصله گرفتند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همچنان شاهد شعله ور شدن آتش اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی هستیم، تصریح کرد: اگر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر مسلمان جهان با هم متحد و یکصدا می شدند، همه درهای بسته به روی مسلمانان جهان گشوده می شد.

جامعه اسلامی درگیر نزاع های داخلی و جنگ های قومیتی است

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که دشمنان از اختلاف نظرهای سطحی و بی مورد میان مسلمانان سوء استفاده کرده و زمینه ایجاد یک تفرقه و اختلاف بزرگ را ایجاد کردند، افزود: متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر نزاع های داخلی و جنگ های قومیتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسلمانان باید برای برون رفت از این بحران ها و مشکلات به اصل بازگردند، بیان داشت: توجه به کلام الهی، سیره پیامبر اسلام و همچنین اهل بیت(ع) تنها راه پایان دادن به این نزاع های بی فایده در کشورهای اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان دین همواره می کوشند تا روزنه ای را برای نفوذ در کشورهای اسلامی بیابند، گفت: مسلمانان باید از وضعیت امروز منطقه درس عبرت بگیرند و به اختلاف ها میان خود پایان دهند و اصل وحدت را مد نظر خود قرار دهند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که پیامبر گرامی اسلام پیام آور صلح و دوستی در جامعه زمان خود بودند، گفت: اعمال و رفتار آخرین فرستاده الهی تنها در مسیر وحدت امت اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نبی مکرم اسلام همواره پیروان خویش را به اتحاد و همبستگی دعوت می کردند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) همه توان خود را به کار گرفتند تا همه جهانیان در کنار یکدیگر برای رسیدن به رستگاری حقیقی بکوشند و از آموزه های این دین الهی برای یافتن مسیر سعادت استفاده کنند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران از نبی مکرم اسلام به عنوان تجلی اخلاق و مهرورزی در جامعه دینی یاد کرد و گفت: نامگذاری سالروز میلاد پیامبر اسلام به این نام، بهترین و ارزشمندترین اقدام بود.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در دوران حیات بابرکتشان تلاش کردند تا دل های امت خود را به یکدیگر نزدیک کنند، افزود: آخرین فرستاده الهی بهترین الگو برای همه ملت های جهان بوده و پیروی از سیره و منش این شخصیت بی نظیر جهان هستی بر همگان واجب است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما