شناسهٔ خبر: 22866785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون حوزه علمیه مازندران:

راهبرد دستگاه های اطلاعاتی غرب نابودی مسلمانان است

حوزه/ حجت الاسلام اکبری با بیان این که دشمنان به دلیل هراس از گسترش و جهان مدار شدن اسلام تنازعات مکتبی و تفرقه انگیزی بین جوامع اسلامی را دنبال می کنند، گفت: نقشه دستگاه های اطلاعاتی امنیّتی غرب از تفرقه افکنی میان مسلمانان، نابودی اسلام با سلاحی از جنس خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت در ساری برگزار شد، هفته وحدت را مناسب ترین فرصت برای ایجاد وحدت رویه در مذاهب اسلامی دانست و گفت:  لازمه وحدت پیروان شیعه و اهل سنت، تقویت نکات مشترک است و دامن زدن به برخی اختلافات‌ سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تفرقه و اختلاف کشورهای اسلامی خواسته اصلی ایادی استکبار است، تصریح کرد: ایادی استکبار جهانی همواره به دنبال تفرقه کشورهای مسلمان هستند تا از این طریق بتوانند، اهداف خود را عملی کنند.

حجت الاسلام اکبری، در ادامه سخنان خود افزود: ترویج وحدت در کشورهای اسلامی می تواند به عنوان اصلی اساسی در برابر خواسته های کشورهای استکباری بوده و آنان را از تحقق اهداف و منافعشان باز دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید از تفرقه و اختلاف دوری کرده و به دنبال وفاق و همبستگی باشند، گفت: در شرایطی که ایادی استکبار جهانی از هر فرصتی برای ترویج اهداف خود استفاده می کنند، باید کشورهای اسلامی هوشیار بوده و اجازه نقش آفرینی و فرصت طلبی را به آنان ندهند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت وحدت و همدلی کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه دشمنان تأکید کرد و گفت: اختلاف و تفرقه در کشورهای اسلامی، مهم ترین راهبرد نظام سلطه برای تسلط بر کشورهای اسلامی است.  

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید قرآن و تعالیم والای دینی را محور وحدت خود قرار دهند، گفت: مسلمانان باید پرچم وحدت و برادری را برافراشته و وفاق و همبستگی ارزنده ای را در میان خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام اکبری، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پيامبر گرامی اسلام، اشرف مخلوقات و بهانه خلقت و آيينه تمام نمای قدرت خداوند و مظهر عشق خداوند به انسان است، تصریح کرد: قول و فعل پيامبر اسلام(ص)، صبغه کاملاً الهی داشت و مردم با ملاحظه رفتار ايشان به ياد خداوند می افتادند.

وی با بیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی همه انسان ها در گرو الگو قرار دادن سیره پیامبر گرامی اسلامی در زندگی است، خاطرنشان کرد: امروز حیات معنوی جامعه در گرو تحقق عملی سیره نبوی است.

حجت الاسلام اکبری، با بیان اینکه در سیره نبوی، مهر و عطوفت و تلطيف قلوب وجود دارد، تصریح کرد: در فرهنگی که برگرفته از سیره پیامبر گرامی اسلام است، توجه به کرامت انسان ها و پایبندی به ارزش ها، همواره مورد تأکید قرار داده شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخلاق و سیره نبوی، یک مکتب انسان ساز و الهام بخش است، خاطرنشان کرد: برای حفظ کرامت و هویت انسانی باید سیره نبوی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، با بیان اینکه امت اسلامی برای وحدت و همبستگی باید به عوامل ایجاد وحدت بر مبنای آیات الهی و سیره نبوی رجوع کنند، بیان داشت: دوری از تفرقه و کینه توزی، چنگ زدن به ریسمان الهی و همچنین پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام، بهترین راه تقویت وحدت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید با الگوگیری از سیره نبوی، اخوت و برادری را در میان خود تقویت کنند، ادامه داد: امروز برای پیشبرد اهداف اسلام ناب و هدایت جامعه اسلامی به سمت تعالی و سعادت حقیقی، همبستگی و وحدت در میان مسلمانان تقویت شود.

حجت الاسلام اکبری، با بیان اینکه امروز شرایط جهان اسلام بحرانی است، ادامه داد: جبهه باطل به سرکردگی استکبار و استعمار همه توان خود را به کار گرفته اند تا اسلام و شریعت محمدی را به کلی در کشورهای اسلامی خدشه دار کنند و از بین ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دلیل هراس از گسترش و جهانی شدن اسلام، تنازعات مکتبی و تفرقه انگیزی بین جوامع اسلامی را دنبال می کنند، گفت: نقشه دستگاه های اطلاعاتی امنیتی غرب از تفرقه افکنی میان مسلمانان، نابودی اسلام با سلاحی از جنس خود است.

 

نظر شما