شناسهٔ خبر: 22876636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) وامام جعفر صادق(ع) در پکن برگزار شد

پکن - ایرنا - مراسم جشن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور ایرانیان مقیم چین و با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر عطاران سخنران این مراسم که امشب در سالن اجتماعات سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد با تبریک 17 ربیع الاول و سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم(ص) اسلام و ششمین پیشوای شیعیان جهان امام جعفر صادق(ع)، این عید بزرگ را برای تمام مسلمانان جهان دارای اهمیت ویژه دانست.
وی با استناد به آیات قرآن به تشریح ابعاد شخصیتی و وجودی پیامبر گرامی اسلام پرداخت و برخی از فضائل و مناقب آخرین فرستاده الهی را یادآور شد.
حجت الاسلام عطاران با اشاره به خصوصیات و ویژگی های پیامبر(ص) گفت: بسیاری از خصوصیات پیامبر(ص) بر ما پوشیده است و باید با تدبر در قران و مطالعه کتب، به ویژگی های آخرین فرستاده خداوند رسید.
او رعایت سیره نبی اکرم در جامعه را ضروری دانست و گفت: بهترین هدیه امشب به مسلمین، رعایت رفتارهای پیامبر در زندگی است.
وی با اشاره به زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت گفت: پیامبر(ص) در جامعه ای الگوه بودن و اسوه بودن را به نمایش گذاشت که در پایین ترین سطح اجتماعی بودند.
حجت الاسلام عطاران افزود: جمیله المعاشره و خوش برخورد، متواضع، همنشین با فقرا، عیادت از بیمار، آغازگر سلام، پرهیز از عیب جویی و ثناگویی از جمله مشخصات پیامبر(ص) بود.
این مراسم با مولودی خوانی یکی از ایرانیان مقیم چین در وصف و منقبت پیامبر اکرم(ص) ادامه یافت که استقبال حاضران را در پی داشت.
بخش پایانی مراسم جشن میلاد نیز به اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه ای که در ارتباط با پیامبر شناسی برگزار شد اختصاص داشت.
**آساق**1904**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما