شناسهٔ خبر: 67682993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برای شرکت در نشست اقتصادی ایران و افغانستان

وزیر تجارت افغانستان وارد مرز دوغارون شد

 وزیر تجارت افغانستان با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و با هدف برگزاری نشست اقتصادی بین دو کشور عصر امروز ۲۵ تیرماه وارد مرز دوغارون شهرستان تایباد شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار تایباد در نشست اقتصادی که با حضور وزیر تجارت افغانستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران اقتصادی شهرستان تایباد در مرز دوغارون برگزار شد، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌هایی مانند محور ۴۵ متری دوغارون در سوی دیگر مرز می‌تواند به افزایش تبادلات اقتصادی بین دو کشور کمک کند.

مهدی شیردل افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰۰ دستگاه کامیون از مرز دوغارون عبور می‌کند و هدف‌گذاری ما برای این مرز زمینی تردد روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه مسائل فی مابین دو طرف مرز بین مسئولین محلی بلافاصله حل می‌شود، از وزیر تجارت افغانستان تقاضا داریم با توجه به توسعه زیرساخت‌های دوغارون نظیر محور ۴۵ متری، توسعه محور ۴۵ متری در آن سوی مرز نیز در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تایباد تفکیک محور تردد مسافرین را تکریم ارباب رجوع برشمرد و بیان کرد: این اقدام از سوی ایران انجام می‌شود و در آن سوی مرز متقاضی انجام آن هستیم.

شیردل ادامه داد: بازارچه مشترک مرزی یک ظرفیت برای معاش مرزنشینان است، ظرفیت در این سوی مرز آماده است و امیدواریم افغانستان نیز در این مسیر ورود کند.

مولوی نورالدین عزیزی، وزیر تجارت افغانستان در رأس هیاتی بلندپایه از مقامات اقتصادی و فعالین بخش خصوصی عصر امروز وارد مرز دوغارون در استان خراسان رضوی شد و مورد استقبال محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

این نشست با حضور حجت عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای مناطق عالی آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد و به بررسی موضوعات اقتصادی بین دو کشور به ویژه کریدور شرق (چابهار - دوغارون) پرداخته شد.

انتهای پیام

نظر شما