شناسهٔ خبر: 68437918 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

شاه‌میگوی نارنجی فوق‌العاده کمیاب از زنده جوشیده شدن در قابلمه نجات پیدا کرد

یک سازمان حمایت از حقوق حیوانات موفق شده است یک سخت‌پوست بسیار نادر را، که احتمال وجودش تنها یک در ۳۰ میلیون است، از یک فروشگاه مواد غذایی نجات دهد و به دریا بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  یک سازمان حمایت از حقوق حیوانات موفق شده است یک سخت‌پوست بسیار نادر را، که احتمال وجودش تنها یک در ۳۰ میلیون است، از یک فروشگاه مواد غذایی نجات دهد و به دریا بازگرداند.

ماه گذشته وقتی محموله‌ای از شاه‌میگو‌ به یک فروشگاه مواد غذایی در لانگ آیلند نیویورک رسید، کارگران متوجه منظره‌ای غیرعادی شدند: موجودی نارنجی در میان دسته‌ای از شاه‌میگوهای قهوه‌ای قرار گرفته بود.

این اتفاقی بسیار نادر است که یک شاه‌میگوی نارنجی به دام صیادان بیفتد، چرا که از هر ۳۰ میلیون شاه‌میگو تنها یکی به طور طبیعی نارنجی است.

این سخت‌پوست نادر که بعداً «کلمنتاین» نام گرفت، به سرعت توجه‌ها را در فروشگاه به خود جلب کرد.

 

جان دی لئوناردو، رئیس گروه حمایت از حیوانات لانگ‌آیلند نیویورک، در این باره گفت ابتدا فروشگاه با آکواریوم لانگ آیلند تماس گرفت و امیدوار بود که آکواریوم آن را بپذیرد. اما آکواریوم این پیشنهاد را رد کرد.

 

در این زمان بود که پناهگاه حیوانات ساوتهمپتون وارد عمل شد و سازمان حمایت از حیوانات لانگ‌آیلند را خبر کرد. این سازمان سپس با هماهنگی با فروشگاه مواد غذایی، کلمانتین را سه‌شنبه به دریا بازگرداند.

 

آقای دی لئوناردو در این خصوص گفت: «ما خودمان یک مخزن بزرگ آب شور تهیه کردیم تا شرایط زیست اولیه‌اش را بازسازی کنیم، سپس آن به اقیانوس آوردیم. این شاه‌میگو به محض اینکه اقیانوس را دید آماده رفتن بود و بلافاصله شروع به جستجوی غذا کرد».

 

وی با بیان اینکه شاه‌میگوی دریایی مانند کلمنتاین شایسته یک «زندگی آزاد» است، گفت: «همه آن‌ها می‌خواهند در زیستگاه طبیعی‌شان زندگی کنند، نه اینکه در قابلمه کسی بجوشند یا در آکواریوم تنگ باقی بمانند. هیچ فرد دلسوزی نباید حیوانی را زنده زنده بجوشاند.»

 

در شماری از کشورها نظیر سوئیس، نروژ و نیوزلند جوشاندن زنده شاه‌میگو در زمانی که هنوز هوشیار هستند غیرقانونی محسوب می‌شود.

 

رئیس گروه حمایت از حیوانات لانگ‌آیلند با بیان اینکه شاه‌میگوها حیوانات حساس و باهوشی هستند، گفت: «مانند همه آبزیان، آن‌ها نیز هنگامی که از زیستگاه‌های اقیانوسی خود برای خوردن یا محبوس شدن در آکواریوم‌های تنگ بیرون کشیده می‌شوند، احساس درد و رنج می‌کنند.»

 

این اولین باری نیست که یک شاه‌میگوی نارنجی در آستانه انقراض در آستانه سرو شدن در یک بشقاب شام قرار گرفته است.

 

یک شاه‌میگوی نارنجی دیگر نیز با نام مستعار «کراش» در اوایل ماه ژوئیه در دنور کلرادو نجات داده شد و به اقیانوس برگشت.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما