شناسهٔ خبر: 67665949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت سه گروه دامپزشکی بروجرد بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا

بروجرد - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: سه گروه ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

امین مهدی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده این گروه ها در قالب یک تیم ثابت و ۲ تیم سیارمتشکل از بازرس بهداشتی و روحانی ناظر ذبح شرعی بر نذورات و کشتار دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.

وی با اشاره به بیماری های مشترک بین دام و انسان افزود: برخی از این بیماری‌ها از طریق گوشت آلوده و غیربهداشتی منتقل می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل چهار کارشناس گوشت، پنج بازرس و دامپزشک بر نحوه ذبح دام ها و سلامت آنها در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت دارد.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد تاکید کرد: از شهروندان و خیرین درخواست می شود برای تامین دام زنده به میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

مهدی زاده اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف و یا توزیع شود.

وی بیان کرد: همچنین کشتارگاه دام بروجرد از ساعت ۶ تا ۱۴ روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آمادگی پذیرش دام‌های قربانی شهروندان را دارد.

نظر شما