شناسهٔ خبر: 68156064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زنده‌گیری سیاهگوش وحشی در روستای سربندان +فیلم

رئیس اداره محیط زیست دماوند از زنده‌گیری یک قلاده سیاهگوش وحشی از گربه‌سانان نادر در روستای سربندان شهرستان دماوند توسط محیط بانان جابان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، نقی میرزاکریمی با اشاره به زنده‌گیری یک قلاده سیاهگوش گفت: در پی تماس رئیس کلانتری جابان و گزارش اهالی روستای سربندان در خصوص مشاهده یک قلاده گربه‌سان وحشی، محیط بانان به سرعت برای مدیریت صحنه و زندگیری حیوان وارد عمل شدند.

وی افزود: همچنین هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم دامپزشکی اداره کل محیط زیست استان تهران به منظور پشتیبانی و استفاده از سلاح بیهوشی انجام شد.

رئیس اداره محیط زیست دماوند تصریح کرد: با بررسی صحنه مشخص شد که یکی از اهالی دوستدار محیط زیست سربندان با ورود این سیاه‌گوش به مغازه‌اش از حیوان محافظت کرده و پس از ورود آن به سرویس بهداشتی درب را بسته و به کلانتری محل اطلاع داده است.

میرزا کریمی در پایان یادآور شد: این حیوان به‌دلیل درگیری انگلی دچار ضعف شدید شده و به روستا پناه آورده است که پس از زنده‌گیری به تهران اعزام شده و تحت درمان قرار خواهد گرفت و پس از بهبود در طبیعت زیبای سربندان رهاسازی خواهد شد.

.

انتهای پیام/

نظر شما