شناسهٔ خبر: 67615888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

دبیر آفرین واره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان:

حضور بیش از ۱۰۰ عکاس و فیلمساز ملی و بین المللی در آفرین واره "روای عشق" زنجان

دبیر آفرین واره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان گفت: در مجموع ۹۲ عکاس ملی و بین المللی و ۱۰ گروه سه نفره فیلمساز در دومین آفرین واره بین المللی فیلم و عکس" روای عشق" شرکت کرده اند و جلوه های ویژه محرم را در زنجان پوشش خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
فرید احدیان ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری این رویداد اظهار کرد: سال گذشته اولین سوگواره ملی در بخش عکاسی توسط زینبیه اعظم بصورت اردویی برگزار شد که خیلی موفقیت آمیز بود،  از همین رو پیشنهاد شد امسال این آفرینواره به صورت بین المللی برگزار شود.

وی افزود: آفرین واره همان جشنواره است که به دلیل ایام سوگواری و عزاداری به این نام خوانده شده است و همچنین این نام گذاری به آفریدن و خلق کردن هنر از جلوه های محرم مربوط است.

دبیر آفرین واره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان، با بیان اینکه اقدامات اولیه این آفرین واره از اواخر فروردین ماه امسال آغاز شد و قبل از فراخوان ملی،  فراخوان بین المللی به کشورها ارسال شد، گفت: در همین راستا ۲۶عکاس از  ۱۷ کشور درخواست داده بودند که ۱۳عکاس از ۱۰ کشور،  منتخب حضور در این آفرینواره شدند.

احدیان تصریح کرد: عکاسان از ۱۱کشور ایران، لبنان، عربستان، یمن،  هندوستان، پاکستان،  ترکیه،  افغانستان،  امارات، بحرین در این آفرینواره حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در بخش ملی نیز ۱۲۶عکاس از ۲۴ استان درخواست حضور داشتند که براساس نظر هیئت انتخاب، ۳۳عکاس از ۱۸ استان در این آفرینواره حضور خواهند داشت.

دبیر آفرین واره بین المللی فیلم و عکس، با بیان اینکه مجموعا ۹۲ عکاس ملی و بین المللی در قالب این آفرینواره جلوه های ویژه محرم در زنجان را پوشش خواهند داد، بیان کرد: عکاسان از ۱۸ استان زنجان،فارس،  آذربایجان های غربی و شرقی،گیلان،  ایلام،اردبیل،  تهران،قزوین،خراسان رضوی،گلستان،  چهارمحال و بختیاری،مرکزی،  کرمانشاه، همدان و البرز، کردستان و مازندران در این رویداد حضور خواهند داشت و همچنین ۳۳ عکاس بومی نیز منتخب حضور در این رویداد عظیم می باشند.

احدیان ، با بیان اینکه در بخش فیلم کوتاه نیز ۱۶ گروه ۲نفره درخواست دادند که ۱٠ گروه ۳نفره انتخاب شدند، خاطر نشان کرد: در خلال این آفرین واره ۴ورکشاپ (کارگاه) عکس و فیلم هم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  ۳۳ عکس منتخب از آفرینواره  سال گذشته، در قالب نمایشگاه عکس در  اماکن مقدسی از جمله امامزاده سید ابراهیم(ع)  و حسینیه و زینبیه اعظم و هیئت ثاراالله زنجان به نمایش گذشته خواهد شد، بیان کرد: همچنین با هماهنگی آستان قدس رضوی، آثار این آفرینواره در ایام ماه صفر در آستان قدس رضوی نیز به نمایش عموم درخواهد آمد و در قالب یک کتاب نفیس به چاپ خواهد شد.

دبیر آفرین واره بین المللی فیلم و عکس در ادامه با بیان اینکه داوران بخش فیلم استاد محمود نظریان، حسین بشگرد،  عبدالرضا صادقی جهانی که جزو اساتید شناخته شده هستند آثار این آفرینواره را داوری خواهند کرد، گفت: داوران بخش عکس نیز استاد کمال الدین شاهرخ، امیر عنایتی و ناصر محمدی هستند.

احدیان با بیان اینکه روز شنبه ۲۳تیرماه پذیرش عکاسان انجام می شود و روز یکشنبه در دسته حسینیه اعظم حضور خواهند داشت، اظهار کرد: روز دوشنبه همزمان با روز تاسوعا عکاسان در تعزیه ارمغانخانه و مشکین حضور خواهند داشت و روز سه شنبه همزمان با عاشورای حسینی نیز  تعزیه سجاس‌رود و رجعین هدف برنامه عکاسان خواهد بود و روز چهارشنبه صبح و بعدظهر نیز اختصاص به دسته زینبیه اعظم خواهد داشت. 

وی ادامه داد: برای روز های پنجشنبه و جمعه نیز برای شرکت کنندگان این دوره بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان زنجان تدارک دیده شده است، افزود: روز شنبه ۳٠ تیرماه اختتامیه آفرین واره و معرفی آثار برگزیده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما