شناسهٔ خبر: 67615975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان خبر داد

حضور ۱۱ عکاس بین المللی در آفرین‌واره راوی عشق

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان گفت: عکاسان از ۱۱ کشور ایران، لبنان، عربستان، یمن، هندوستان، پاکستان، ترکیه، افغانستان، امارات، بحرین در این آفرینواره حضور خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، فرید احدیان امروز -چهارشنبه بیستم تیر- در نشست خبری آفرینواره راوی عشق اظهار کرد: سال گذشته اولین سوگواره ملی راوی عشق در سطح ملی برگزار شد و امسال با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با انتشار فراخوان این آفرین‌واره، ۲۶ عکاس از ۱۷ کشور در بخش بین المللی درخواست دادند که ۱۳ عکاس از ۱۰ کشور انتخاب شدند.

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان افزود: در بخش ملی نیز ۱۸۶ عکاس از ۲۴ استان درخواست شرکت داشتند که ۳۲ عکاس از ۱۸ استان انتخاب شدند.

احدیان اظهار داشت: در بخش محلی نیز ۶۵ درخواست ارائه و ۳۳ عکاس انتخاب شدند که در مجموع ۷۸ عکاس در بخش‌های مختلف، جلوه‌های ویژه محرم زنجان را پوشش خواهند داد.

وی گفت: در بخش فیلم، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای تعریف شد که ۱۶ گروه ۲ تا سه نفره درخواست دادند که ۱۰ گروه انتخاب شدند.

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان افزود: امسال قریب به ۹۰ عکاس و فیلمساز ملی و بین المللی جلوه‌های ویژه محرم را در زنجان پوشش خواهند داد.

احدیان افزود: آفرینواره همان جشنواره است که به دلیل ایام سوگواری و عزاداری به این نام خوانده شده است و همچنین این نام گذاری به آفریدن و خلق کردن هنر از جلوه‌های محرم مربوط است.

وی تصریح کرد: در خلال این آفرینواره ۴و رکشاپ (کارگاه) عکس و فیلم هم برگزار خواهد شد و همچنین با هماهنگی آستان قدس رضوی، آثار این آفرینواره در ایام ماه صفر در آستان قدس رضوی نیز به نمایش درخواهد آمد.

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان افزود: آثار منتخب این آفرینواره و آفرینواره سال گذشته در قالب یک کتاب نفیس به چاپ درخواهد آمد.

وی افزود: عکاسان از ۱۱ کشور ایران، لبنان، عربستان، یمن، هندوستان، پاکستان، ترکیه، افغانستان، امارات، بحرین در این آفرینواره حضور خواهند داشت.

نظر شما