شناسهٔ خبر: 67612971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین آفرین‌واره راوی عشق در زنجان به صورت بین المللی برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس دومین آفرین‌واره بین المللی راوی عشق از برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی در استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر حاج علی اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری دومین آفرین واره بین المللی راوی عشق(فیلم و عکس)، افزود: این آفرین‌واره یکی از ۶ برنامه فاخر قرارگاه شهید آوینی است که قرار بود در سطح ملی برگزار شود ولی با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود تصمیم گرفته شد برای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی به صورت بین المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد: این آفرین‌واره با توجه به اشتهار استان زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی، رویداد ارزش آفرینی در عرصه هنری زنجان خواهد بود.

حاج علی اکبری افزود: این آفرین‌واره از ۲۳ تا ۳۰ تیر برگزار می‌شود و شامل بخش فیلم و عکس است که در حوزه فیلم مستند و داستانی و در عکس هم در دو قسمت دوربین های حرفه ای و پویش مردمی با تلفن همراه را شامل می شود که در قالب فراخوان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آفرین‌واره راوی عشق با مشارکت ۲ پایگاه مهم مذهبی استان شامل حسینیه و زینبیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

دبیر این آفرین واره نیز در این نشست، گفت: سال گذشته اولین سوگواره ملی راوی عشق در سطح ملی برگزار شد و امسال با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

فرید احدیان تصریح کرد: با انتشار فراخوان این آفرین‌واره، ۲۶ عکاس از ۱۷ کشور در بخش بین المللی درخواست دادند که ۱۳ عکاس از ۱۰ کشور انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ملی نیز ۱۸۶ عکاس از ۲۴ استان درخواست شرکت داشتند که ۳۲ عکاس از ۱۸ استان انتخاب شدند.

احدیان اظهار داشت: در بخش محلی نیز ۶۵ درخواست ارایه و ۳۳ عکاس انتخاب شدند که در مجموع ۷۸ عکاس در بخش های مختلف، جلوه های ویژه محرم زنجان را پوشش خواهند داد.

وی گفت: در بخش فیلم، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای تعریف شد که ۱۶ گروه ۲ تا سه نفره درخواست دادند که ۱۰ گروه انتخاب شدند.

احدیان افزود: در خلال این آفرین‌واره چهار کارگاه آموزشی فیلم و عکس خواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته ۳۳ عکس منتخب داشتیم که این عکسها در قالب نمایشگاه ظرف یک هفته در اماکن مقدس زنجان از جمله امامزاده سید ابراهیم و حسینیه و زینبیه اعظم و مسجد ثارالله به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظر شما