شناسهٔ خبر: 67642376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

فلسفه امر به معروف ولایت مومنان نسبت به یکدیگر است

قم_عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، ولایت مومنان نسبت به یکدیگر است و وقتی که امام به اعمال ما واقف است یقینا برای اصلاح ما اقدام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه جمعه در سخنرانی شب هفتم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: اطرافیان پیامبر چند قسم هستند و هرکدام سرنوشتی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دسته اول سابقون هستند و دسته دوم تابع دسته اول هستند و خداوند نیز به آنان پاداش می‌دهد.

آیت الله میرباقری ابراز کرد: دسته سوم که اهل نفاق هستند و به ظاهر از پیامبر حمایت می‌کنند و آنان همچنین در دل حکومت هستند و خداوند هم در قرآن با اشاره به این دسته گفته است که گرفتار عذاب می‌شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اذعان کرد: دسته چهارمی هم هستند که علی رغم اینکه دل در گرو پیامبر دارند، ولی گرفتار گناه و اشتباهاتی هستند و آنان همچنین منکر گناهان و خطاهایشان نیستند.

وی افزود: خداوند به دسته چهارم امیدواری می‌دهد و پروردگار عالم می‌فرماید که امید است تا رجوع پیدا کنند و رحمت الهی نصیب‌شان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند به پیامبر می‌فرماید که برای تطهیر دسته چهارم از آنان صدقه و زکات بگیر تا گناهانشان پاک گردانیم و تکامل پیدا کنند.

آیت الله میرباقری ادامه داد: خداوند ستارالعیوب است و این‌طور نیست که اعمال ما را به همه مؤمنان نشان دهد؛ بلکه فقط اعمال ما برای پیامبر و ائمه پرده‌برداری می‌شود تا اعمال ما را ببینند و بتوانند ما را هدایت کنند و اعمال ما اصلاح شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که مومنان نسبت به یکدیگر ولایت دارند و نمی‌توانند این را ببینند که برادر مومن‌شان کمک بخواهد و به داد او نرسند.

وی اضافه کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، ولایت مومنان نسبت به یکدیگر است و وقتی که امام به اعمال ما واقف است یقیناً برای اصلاح ما اقدام می‌کند.

برخی از افراد خدا را شاهد عمل خود نمی‌بینند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی از افراد خدا را شاهد عمل خود نمی‌بینند و خداوند در سوره فصلت می‌فرماید که دشمنان خدا و آل الله به جهنم محشور می‌شوند و اعضا و جوارح‌شان هنگام ورودشان بر علیه آنها شهادت می‌دهند.

آیت الله میرباقری افزود: اعضا و جوارح افرادی که به جهنم محشور می‌شوند در آن هنگام به خداوند می‌گویند که ما ما لشکر خدا بودیم و امروز هم آنچه را دیده‌ایم شهادت می‌دهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: شهادت و شاهد بودن اعضا و جوارح ما حجاب خدا نیستند، چراکه آنها خداوند را ناظر و حاضر بر اعمال می‌دانند و خداوند در آن هنگامان به اعضا و جوارح دستور می‌دهد که شهادت بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر کسب خداوند را ناظر بر اعمال خودش ببیند، سعی بر ترک گناه می‌کند ولی کسانی که خداوند را ناظر و خاطر بر اعمال خود نمی‌بینند و گناه می‌کنند، همین امر موجب هلاکت‌شان می‌شود.

نظر شما