شناسهٔ خبر: 67634361 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد میرباقری:

خداوند غلبه اسلام بر همه ادیان را تضمین کرده است

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند به پیامبر دستور داده که امت‌سازی کنند و دین خدا را بر همه ادیان غالب کنند، گفت: خداوند غلبه اسلام بر سایر ادیان و اندیشه‌ها را تضمین کرده است و از ما خواسته است که در کنار پیامبر باشیم و در طرح این پیامبر در دنیا حرکت کنیم و امکانات خود را در طرح پیامبر استفاده کنیم تا رشد کنیم و به آرامش و کمال برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در سخنرانی مراسم عزاداری شب ششم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در سوره مبارکه برائت خدای متعال به پیامبر مأموریت امت‌سازی می‌دهد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما رسول خود را مأموریت دادیم که دین خدا را بر همه عالم غلبه دهد و این اتفاق می‌افتد و ما این پیروزی را تضمین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال که از بعثت پیامبر می‌گذرد ما نتایج امت‌سازی پیامبر را مشاهده می‌کنیم، افزود: خداوند از ما خواسته است که در کنار پیامبر باشیم و در طرح این پیامبر در دنیا حرکت کنیم و امکانات خود را در طرح پیامبر استفاده کنیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که افرادی که در اطراف پیامبر هستند چند دسته هستند، گفت: یک دسته سابقون هستند که از ابتدا همراه پیامبر بودند، دسته دوم افرادی هستند که به نیکی و درستی از سابقون پیروی کردند که خداوند از این دو دسته راضی است و آنها هم از خدا راضی هستند و خدا به آنها وعده بهشت داده است؛ یک عده هم به‌ظاهر کنار پیامبر هستند؛ ولی کار خود را می‌کنند و به پیروزی طرح خدا و پیامبر باور ندارند و اهل نفاق هستند که قرآن می‌فرماید اینها را ما دو بار در دنیا و یک‌بار هم در آخرت عذاب می‌کنیم.

وی ادامه داد: غیر از این سه دسته یک عده هم هستند که در طرح پیامبر هستند و دوست دارند با پیامبر همراه باشند؛ ولی نقطه‌ضعف دارند و گرفتار گناهانی هستند و گاهی هم خطاهای بزرگی می‌کنند؛ ولی معترف به گناه خود هستند و منکر خطای خود نیستند که خدای متعال وعده رحمت و مغفرت به آنها می‌دهد و می‌فرماید امید است که خدا به آنها رجوع کند و مورد رحمت و مغفرت خدا قرار گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری با بیان اینکه خدای متعال راه تطهیر مؤمنان خطاکار را بیان کرده است، گفت: خداوند به پیامبر می‌فرماید بخشی از اموالشان را به‌عنوان صدقه از آنها بگیر و با این کار پاک می‌شوند، آماده رشد می‌شوند و به آرامش می‌رسند؛ یک روایت در ذیل این آیه است که می‌فرماید امام که امت را می‌سازد نیز برای اینکه کم‌وکسری امت را برطرف کند از آنها صدقه می‌گیرد که پاک شوند و اگر کسی امکانات خود را خدمت امام بیاورد و گمان کند که امام محتاج این امکانات است مشرک می‌شود.

وی افزود: خداوند می‌فرماید وقتی زکات خود را به پیامبر می‌دهید گویا دست پیامبر دست خدا است و این خدا است که توبه شما را قبول می‌کند و این قبول توبه از طرف خدا است که انسان را پاک می‌کند؛ در روایات داریم که مالی که به دست فقیر هم می‌دهید در واقع به دست خدا داده‌اید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند برای تدارک ضعف این دسته یک تذکر هم در این آیات داده است، گفت: خداوند می‌فرماید عملی که از شما صادر می‌شود به رؤیت خدا، پیامبر و مؤمنین می‌رسد و اگر این را بدانید عملتان درست می‌شود.

وی گفت: بیشترین چیزی که به انسان لطمه می‌زند غضب و خشم است و بیشترین چیزی که غضب و خشم انسان را کنترل می‌کند، این است که بدانیم عالم حساب و کتاب و صاحب دارد و تمام اعمال انسان در محضر خداوند و پیامبر و مؤمنین است.

نظر شما