شناسهٔ خبر: 67642637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش محققان ایتالیایی؛

رژیم غذایی مدیترانه ای شانس بقا را بعد از سرطان افزایش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به بازماندگان سرطان کمک کند تا سلامت قلب خود را حفظ کنند و عمر طولانی تری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند بیماران سرطانی که الگوهای غذایی آنها به رژیم غذایی مدیترانه ای نزدیک بود، عمر طولانی‌تری داشتند و خطر مرگ ناشی از قلب در آنها کاهش یافت.

به طور خاص، محققان دریافتند، بیماران سرطانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می‌کنند، ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و ۶۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار دارند.

«ماریا بندیتا دوناتی»، محقق بنیاد Umberto Veronesi در ایتالیا، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج نشان می‌دهد که بیماری‌های مزمن مختلف، مانند تومورها و بیماری‌های قلبی، در واقع مکانیسم‌های مولکولی یکسانی دارند.»

به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای بر مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، دانه‌ها، آجیل، حبوبات و روغن زیتون تمرکز دارد.

ماهی و غذاهای دریایی باید حداقل دو بار در هفته مصرف شوند و لبنیات و پروتئین‌های بدون چربی باید روزانه در وعده‌های کوچک‌تر مصرف شوند. رژیم غذایی مصرف حداقل گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و حذف نوشیدنی‌های شیرین را تشویق می‌کند.

برای این مطالعه، محققان ۸۰۰ بیمار سرطانی بزرگسال ایتالیایی را به مدت بیش از ۱۳ سال بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ دنبال کردند.

محققان خاطرنشان کردند که انتظار می‌رود به لطف درمان‌های بهتر، تعداد بازماندگان سرطان در سال‌های آینده افزایش یابد. با توجه به این مطلب، درک اینکه چگونه یک رژیم غذایی خوب ممکن است سلامت و تندرستی افرادی را که سرطان را شکست داده‌اند، بهبود بخشد، بسیار مهم است.

رژیم مدیترانه ای بیشتر از غذاهایی مانند میوه، سبزیجات و روغن زیتون تشکیل شده است که منابع طبیعی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می‌تواند مزیت مشاهده شده از نظر مرگ و میر نه تنها در اثر سرطان، بلکه همچنین از بیماری‌های قلبی عروقی را توضیح دهد.

نظر شما