شناسهٔ خبر: 67631658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

باور اینکه عالم حساب و کتاب دارد انسان را التیام می‌هد

قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: غضب و دشمن به انسان به شدت لطمه می‌زند و برای او یک آسیب است و بیشترین چیزی که انسان را کنترل می‌کند و التیام می‌دهد، این است که بدانیم عالم حساب و کتاب دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه پنجشنبه در سخنرانی مراسم عزاداری شب ششم محرم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: خداوند طبق آیاتی از سوره برائت به پیامبر امر می‌کند تا امت تشکیل دهد و دین خدا را بر همه عالم غلبه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز پس از گذشته یک هزار و ۴۰۰ سال از بعث پیامبر، آثار و نتایج این امر امت سازی را می‌بینیم و ما نیز وظیفه داریم تا در کنار این امر باشیم و از امکانات خود در تحقق این طرح استفاده کنیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه افرادی که در اطراف پیامبر هستند چند دسته هستند، گفت: یک دسته سابقون هستند که از ابتدا همراه پیامبر بودند. افراد و یاران پیامبر سه دسته هستند. دسته اول سابقون هستند. دسته دوم نیز کسانی هستند که از سابقون پیروی کردند و خداوند نیز به آنان وعده بهشت داده است.

آیت الله میرباقری ادامه داد: دسته سوم هم افرادی هستند که علی الظاهر با پیامبر هستند و اهل نفاق هستند و خداوند درباره آنان در قرآن آورده است که آنان را در دنیا و آخرت عذاب می‌دهیم.

وی افزود: دسته دیگری هم هستند که دارای ضعف هستند ولی می‌خواهند که پیامبر را یاری دهند ضمن اینکه آنان گرفتار گناه هستند و به آن اعتراف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند راه تطهیر مومنان گرفتار گناه را اینگونه به پیامبر بیان کرده است که بخشی از اموال و امکانات آنها را بعنوان صدقه بگیرد و آنها را پاک کند ولی اگر کسی این امکانات را با باور اینکه پیامبر محتاج است، مشرک می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند برای تدارک ضعف این دسته یک تذکر هم در این آیات داده است، گفت: خداوند می‌فرماید عملی که از شما صادر می‌شود به رؤیت خدا، پیامبر و مؤمنین می‌رسد و اگر این را بدانید عملتان درست می‌شود.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: غضب و دشمن به انسان به شدت لطمه می‌زند و برای او یک آسیب است و بیشترین چیزی که انسان را مهار و کنترل می‌کند این است که بدانیم جهان حساب و کتاب دارد و تمام اعمال ما در محضر خداوند و پیامبر است.

نظر شما