شناسهٔ خبر: 67329555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی ؛

آغاز عملیات اجرایی خط آهن خرم آباد - اندیمشک

با حضور وزیر راه و شهر سازی عملیات اجرایی خط ریلی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک به طول ۲۱۹ کیلومتر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛ با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی قطعه ی دوم راه آهن خرم آباد، پلدختر، اندیمشک به طول ۲۱۹ کیلومتر آغاز شد و:قرارداد اولیه این طرح ۲۵ هزار میلیارد تومان است که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ساخته می‌شود.
مهرداد بذر پاش در بازدید از قطعه ی نخست راه آهن دورود به خرم آباد گفت:.راه آهن دورودبه خرم آباد ۱۱۴ کیلومتر طول دارد که پس از سال‌ها تعطیلی در سفر رئیس جمهور شهید به لرستان فعال شد و هم اکنون ۵۵ درصد پیشرفت کاری دارد..
وی با بیان اینکه هفته گذشته از محل تهاتر نفت حدود یک هزار میلیارد تومان به خط آهن دورود_خرم‌آباد اختصاص یافته ، افزود:در مجموع برای احداث راه آهن دورود خرم آباد، پلدختر، اندیمشک که ۳۳۳ کیلومتر طول دارد از محل نهاتر نفت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده. است.
خط آهن دورود، خرم آباد، پلدختر اندیمشک از سخت گذر‌ترین طرح‌های ریلی در دست ساخت کشور است که در اجرای آن بیش از ۶۲ کیلومتر تونل پیش بینی شده است. 
گشوده شدن مسیری جدید در محور تریلی شمال به جنوب کشور، افزایش ۱۲ میلیون تنی جابجایی بار از مسیر لرستان و بهره‌مند شدن مردم و بنگاه‌های اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیت‌های ساخت این طرح بزرگ ریلی است.

<div id="video-display-embed-code_11243262"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266410/11243262?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما