شناسهٔ خبر: 67328824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

انتظار داریم راه‌آهن لرستان در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد

آزیتا یوسفیان

وزیر راه و شهرسازی لرستان گفت: انتظار می‌رود با تخصیص منابع، راه‌آهن دورود - خرم‌آباد حداکثر در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد. در این پروژه، هیچ کارگاهی نباید تعطیل شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش امروز (سوم تیر ماه) در جریان بازدید از راه‌آهن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه‌آهن لرستان، پروژه‌ای مهم و استراتژیکی است که در رونق اقتصاد کشور، تکمیل کریدور شمال - جنوب و غرب کشور به مرکز موثر است، این مسیر بندر امام خمینی (ره) را به شمال غرب و سایر نقاط کشور وصل و دسترسی مناسب را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: این محور مسیری برای واردات و صادرات بخش زیادی از نهاده‌های دامی و کشاورزی از بندر امام خمینی (ره) و مسیر ریلی سریع و ارزان و در این منطقه استراتژیک و کلیدی است.

او گفت: محصولات مناطق مختلف کشور را می‌توانیم به کشورهای همسایه در شمال و غرب کشور مانند ترکیه، عراق، روسیه، گرجستان و آب‌های آزاد و جنوب صادر کرد.

وی اظهار کرد: راه‌آهن لرستان در مسیر دورود - خرم‌آباد - پلدختر - اندیمشک ۳۳۲ کیلومتر و در دو قطعه تعریف شده که قطعه اول به نام دورود - خرم‌آباد با ۱۱۴ کیلومتر طول ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲ درصد آن مربوط به سال گذشته است، یعنی ماهانه یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در پروژه‌های ریلی عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر افزایش سرعت پروژه، بیان کرد: ۹۳۰۰ میلیارد ریال از محل استجازه مقام معظم رهبری به این طرح تزریق شد و با فعالیت بیشتر کارگاه‌ها عملیات حفر تونل‌ها هرچه سریعتر به پایان خواهد رسید.

بذرپاش با اشاره به آغاز به‌ کار قطعه ۲۱۹ کیلومتری خرم‌آباد - پلدختر - اندیمشک گفت: قرارداد این قطعه بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بسته شده است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات احداث ۶۲ کیلومتر تونل در منطقه کوهستانی و توپوگرافی زاگرس راحت نیست و یک رکورد محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مسیر ۱۴ کیلومتر پل احداث می‌شود، اضافه کرد: منابع قابل توجهی به این پروژه اختصاص خواهد یافت و با توجه به سابقه بسیار خوب قرارگاه خاتم الانبیا در طرح‌های عمرانی، این طرح که از تاکیدهای رئیس جمهور شهید بود، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

نظر شما