شناسهٔ خبر: 67330928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن دورود-خرم‌‌آباد ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری می رسد

وزیر راه و شهرسازی: وزیر راه و شهرسازی گفت: با روند کنونی تخصیص منابع، راه آهن دورود - خرم‌آباد حداکثر طی سه سال آینده بهره‌برداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش روز  یکشنبه سوم تیر ماه در بازدید از پروژه راه آهن خرم‌آباد - دورود با اشاره به اینکه طول راه آهن لرستان در مسیر دورود - خرم‌آباد - پل‌دختر - اندیمشک ۳۳۲ کیلومتر است، بیان کرد: این پروژه در ۲ قطعه تعریف شده است که قطعه اول به نام دورود - خرم‌آباد با ۱۱۴ کیلومتر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پروژه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته که در پروژه‌های ریلی این پیشرفت  قابل توجهی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: راه آهن دورود- خرم‌آباد -اندیمشک یکی از راه‌آهن‌های راهبردی کشور و از خطوط کریدور شمال - جنوب و غرب کشور به مرکز است.

بذرپاش گفت: راه آهن دورود- خرم‌آباد -اندیمشک، بندر امام خمینی (ره) را به شمال غرب و سایر نقاط وصل و دسترسی مناسب را برای جا به جایی آسان و ارزان کالا فراهم می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین  با استفاده از این مسیر محصولات مناطق مختلف را می‌توان به کشورهای همسایه در شمال و غرب کشور همچون ترکیه، عراق، روسیه، گرجستان و آب های آزاد و جنوب صادر کرد.

بذرپاش با تاکید بر افزایش سرعت پروژه خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل استجازه مقام معظم رهبری به طرح تزریق شد و با فعالیت بیشتر کارگاه‌ها عملیات حفر تونل ها هرچه سریعتر به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به آغاز بکار قطعه ۲۱۹ کیلومتری خرم‌آباد - پل‌دختر - اندیمشک بیان کرد: قرارداد این قطعه بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود.

به گفته وی عملیات احداث در منطقه کوهستانی سخت زاگرس راحت است و با توجه به احداث تونل و ۱۴ کیلومتر پل در راه آهن لرستان منابع قابل توجهی اختصاص خواهد یافت و کار عمرانی سختی انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به سابقه بسیار خوب قرارگاه خاتم الانبیا در طرح‌های عمرانی امیدواریم بتوان این طرح را که از تاکیدات رییس جمهور شهید بود، در سریع ترین زمان بهره‌برداری کرد.

بذرپاش با اشاره به پیگیری‌های رئیس جمهور شهید در اجرا و تامین منابع راه آهن لرستان گفت: انتظار می‌رود با روند کنونی تخصیص منابع، راه آهن دورود - خرم‌آباد حداکثر طی سه سال آینده بهره‌برداری شود که تاکید داریم در این مدت هیچ کارگاهی تعطیل نشود.

انتهای پیام/

نظر شما