شناسهٔ خبر: 67961034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل شیلات استان اردبیل:

برگزاری طرح مطالعاتی امکان‌سنجی توسعه شیلات در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل از برگزاری طرح مطالعاتی امکان‌سنجی توسعه شیلات در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمد اله‌بخش، با اشاره به وجود ظرفیت‌های طبیعی پرورش ماهی در نقاط مختلف استان اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح‌های مطالعاتی و امکان‌سنجی توسعه شیلات در مرداد سال‌جاری با مشارکت دانشگاه علوم و تحقیقات کشاورزی گرگان آغاز شده و قرار است در مدت زمان مقرر انجام شود.

وی افزود: مرحله نخست مطالعات میدانی جهت امکان‌سنجی آبزی پروری در حوزه‌های آبی شهرستان‌های کوثر، خلخال، مشگین شهر و اردبیل با توجه به قرارداد همکاری میان این اداره کل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با استقرار تیم‌های کارشناسی در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار داشت: در این رابطه، تیم‌های کارشناسی با اعزام به شهرستان کوثر از سد کوثر و حریم رودخانه گیوی چای تا محل تلاقی آن با قزل اوزن نمونه‌های آب، خاک و بنتوز تهیه و برای بررسی بیشتر پس از آماده سازی به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال خواهد شد.

اله‌بخش هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از توانایی علمی و توسعه همکاری‌های پژوهشی به منظور برطرف نمودن نیازهای علمی و اجرایی متقابل بیان نمود و افزود: این تفاهم نامه و عمل به آن گام مؤثری در پیشرفت صنعت آبزی پروری استان خواهد بود.

مدیرکل شیلات استان در ادامه بیان کرد: این مطالعات با بررسی پارامترهای اساسی رودخانه قزل اوزن، اهر چای و منطقه سامیان اردبیل در روزهای آتی تداوم خواهد داشت.

نظر شما