شناسهٔ خبر: 67333227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی ؛

بهره‌برداری از راه آهن دورود-خرم آباد تا سه سال آینده

وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری راه‌آهن دورود - خرم‌آباد تا سه سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -
 بهره‌برداری از راه آهن دورود-خرم آباد ظرف سه سال آینده
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تزریق ۹۳۰ میلیارد تومان از محل استجازه مقام معظم رهبری به راه آهن دورود- خرم‌آبادگفت:با توجه به پیگیری‌های رئیس جمهور شهید در اجرا و تأمین منابع راه آهن لرستان انتظار می‌رود با روند کنونی تخصیص منابع، راه آهن دورود - خرم‌آباد حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد و تأکید داریم در این مدت هیچ کارگاهی تعطیل نشود.
 
مهرداد بذرپاش امروز در بازدید از راه آهن خرم‌آباد - دورود افزود:راه آهن دورود- خرم‌آباد -اندیمشک یکی از راه‌آهن‌های راهبردی کشور و از خطوط کریدور شمال - جنوب و غرب کشور به مرکز است. به گفته وی راه آهن دورود- خرم‌آباد -اندیمشک بندر امام خمینی (ره) را به شمال غرب و سایر نقاط وصل و دسترسی مناسب را برای جا به جایی آسان و ارزان کالا فراهم می‌کند.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت:همچنین با استفاده از این مسیر محصولات مناطق مختلف را می‌توان به کشور‌های همسایه در شمال و غرب کشور همچون ترکیه، عراق، روسیه، گرجستان و آب‌های آزاد و جنوب صادر کرد. بذرپاش با اشاره به اینکه طول راه آهن لرستان در مسیر دورود - خرم‌آباد - پل‌دختر - اندیمشک ۳۳۲ کیلومتر است، افزود:این خط ریلی در دو قطعه تعریف شده است که قطعه اول به نام دورود - خرم‌آباد با ۱۱۴ کیلومتر ۵۵ درصد پیشرفت کاری دارد و طرح سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته که در پروژه‌های ریلی این پیشرفت قابل توجهی است.
 
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر افزایش سرعت پروژه خط ریلی لرستان گفت:از محل استجازه مقام معظم رهبری به  این طرح  اعتبار تزریق شده   که با فعالیت بیشتر کارگاه‌ها عملیات حفر تونل‌ها هرچه سریعتر به اتمام خواهد رسید. بذرپاش با اشاره به آغاز بکار قطعه ۲۱۹ کیلومتری خرم‌آباد - پل‌دختر - اندیمشک گفت:عملیات احداث در منطقه کوهستانی زاگرس سخت است و با توجه به احداث تونل و ۱۴ کیلومتر پل در راه آهن لرستان منابع قابل توجهی اختصاص خواهد یافت و کار عمرانی سختی انجام خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی افزود:با توجه به سابقه بسیار خوب قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در طرح‌های عمرانی امیدواریم بتوان این طرح را که از تأکیدات رئیس جمهور شهید بود، در سریع‌ترین زمان  به بهره‌برداری رساند.
 

نظر شما