شناسهٔ خبر: 67328678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی: ترانزیت جاده ای کشور ۶۹ درصد افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۶۹ درصدی ترانزیت جاده ای کشور در سه ماه نخست امسال به نسبت دوره مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در حاشیه آیین شروع احداث قطعه دوم شبکه ریلی خرم آباد به اندیمشک اظهار داشت: ترانزیت جاده ای ایران پارسال ۵۸ درصد رشد داشت و از ۹.۳ میلیون تن به بیش از ۱۴ میلیون تن رسید.

وی افزود: همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال ترانزیت جاده ای ۶۹ درصد و مجموع کل ترانزیت کشور ۵۵ درصد رشد داشت که با تداوم این روند از ۲۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این رشدهای باور نکردنی ما را به یک سرزمین ایمن برای ترانزیت کالاهای بین المللی تبدیل می مند که نتایج نشست های ملی و بین المللی رییس جمهور و دیپلماسی منطقه ای را نشان می دهد.

بذرپاش ادامه داد: ترانزیت می تواند به اندازه نفت برای ما تولید ثروت کند و در سه سال دولت تحقق رشد ۶۰ درصدی سالیانه با همت رییس جمهور شهید رقم خورد.

وی همچنین با اشاره به آغاز احداث قطعه دوم راه آهن خرم آباد به اندیمشک اضافه کرد: این محور به طول ۲۱۹ کیلومتر یک پروژه بسیار خوب برای لرستان و ایران است که با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۶۲ کیلومتر تونل در ۲ طرح ریلی در دست ساخت لرستان افزود: این طرح ها در راستای تکمیل کریدورهای شمال و جنوب که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اولویت های رییس جمهور شهید بود ، اتصال شمال به جنوب کشور را محقق می کند و همزمان با تامین و تجهیز ناوگان ریلی، جاده ای و دریایی، ایران را به توسعه می رساند.

نظر شما