شناسهٔ خبر: 67575156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

شهدا سند افتخار کشورند

ابراهیم شریفی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: شهدا سندهای افتخار کشورند.

صاحب‌خبر -

محسن رشیدی امروز (۱۸ تیر ماه) در جمع دانشجومعلمان لرستانی که با حضور در مقبره شهدای گمنام لرستان در آغازین روزهای ماه محرم با سیدالشهدا (ع) تجدید بیعت کردند و در قالب نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر» که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید بصیرت لازم را در زمان و مکان درست و به‌موقع به جوانان ارائه دهیم، افرادی که به امام حسین (ع) کمک نکردند و سپس متوجه اشتباه خود شدند، دیگر این بصیرت فایده ندارد، بلکه باید حرکت به لحظه باشد.

وی ادامه داد: شما امروز توفیق داشتید بر تربت شهدایی حاضر شوید که برای عزت ایران اسلامی تلاش کردند و بدون هیچ چشم‌داشتی ایثار را ترسیم کردند، بالاترین رده ایثارگری این است که این شهدا جان خود را کف دست گذاشتند و تقدیم ایران اسلامی کردند.

رشیدی با اشاره به اینکه میانگین سنی شهدای گمنام بین ۱۸ تا ۲۱ سال است و فراوانی آن‌ها تا ۲۵ سال است، بیان کرد: خانواده آن‌ها آرزوها برای فرزندان خود داشتند، اما برای اعتلای نظام این مسیر را انتخاب کردند، برای یک مادر خیلی سخت است که ساک فرزندش را ببندد و او را به راهی بفرستد که بازگشتی در آن نیست، معامله با خدا همین است کسانی که با خدا معامله می‌کنند، چرتکه ننداختند و محاسبه ندارند و نداشتند.

وی با اشاره به اینکه شهدا سندهای افتخار این کشورند، اظهار کرد: اگر امروز اقتداری در نظام است مرهون خون شهدا و تلاش‌های ایثارگران، آزادگان، خانواده شهدا و ایثارگران است، اگر امروز در دنیا در مقابل استکبار قد علم کردیم به برکت خون شهداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: ۱۷۵۰ وصیتنامه شهید را آنالیز کردیم که در بیشتر وصایای شهدا نکات کلیدی مانند ولایت‌مداری، احترام به والدین، حجاب و عفاف و پایداری و استقامت در راه اسلام دیده می‌شود.

وی گفت: هر کسی در این راه قدم بگذارد، باید سختی بکشد، سختی این است که هنوز فرزندی متولد نشده و پدر را ندیده باید بدون محبت پدری بزرگ شود، مادری که چند فرزند را در غیاب همسر بزرگ کند و تحویل جامعه دهد، باید به میان خانواده شهدا برویم که چه مشکلات و زحماتی کشیدند تا به اینجا رسیدند؛ ولی هیچ‌گاه لب به گلایه باز نکردند و فقط صبر و ایثار نشان دادند.

رشیدی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی در کمال قدرت پا برجاست و امیدواریم بتوانیم این کاری را که شهدا انجام دادند به نسل آینده منتقل کنیم، بیان کرد: لازم است پیام شهدا را به نسل بعدی برسانیم تا انقطاع نسلی به وجود نیاید.

انتهای پیام

نظر شما