شناسهٔ خبر: 67281909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذین‌بندی حرم امام رضا (ع) به مناسبت دهه ولایت و عید غدیر

به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، حرم مطهر امام رضا (ع) با نصب کتیبه‌های متعدد و پرچم‌های رنگی، آذین‌بندی شده است.

صاحب‌خبر -
آذین‌بندی حرم امام رضا (ع) به مناسبت دهه ولایت و عید غدیر
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ غدیر و ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) و نیز ایجاد فضایی شاد و معنوی برای زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج (ع) در این ایام مبارک، انجام شده است.
 
محمد شبان افزود: به مناسبت دهه ولایت، کتیبه‌های بزرگ مناسبتی به متراژ ۶۱۶ مترمربع در ایوان‌های حرم مطهر نصب شده که حاوی احادیث و اشعاری در خصوص فضایل و مناقب امیرالمؤمنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) هستند، همچنین دو کتیبه به متراژ ۱۴۴ مترمربع به مناسبت ولادت امام علی النقی الهادی (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) نیز نصب خواهد شد.
 
معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پنج کتیبه به متراژ ۳۸۵ مترمربع با مضامین عید ولایت در ایوان دارالسیاده و صحن گوهرشاد نصب شده‌اند، ادامه داد: همچنین ۱۱۴ کتیبه دیواری به متراژ ۳۶۳ مترمربع در صحن‌های مرکزی و پیرامونی و بست‌ها، نصب شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: ۲۳۱ پرچم رنگی به متراژ ۴۶۷ مترمربع در ورودی‌های پارکینگ ۱، خدام، لبه پشت بام‌ها و ستون‌های نوری صحن غدیر و کوثر به اهتزاز درآمده‌اند.

نظر شما