شناسهٔ خبر: 67279945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تزئین حرم امام رضا با ‌۱۰۰ هزار شاخه گل در دهه ولایت

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت:همزمان با دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم، صحن و سرای رضوی با حدود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل اهدایی، تزیین شده؛ همچنین چایخانه‌های حرم حضرت رضا(ع) به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد شبان، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همزمان با ایام دهه ولایت و امامت به همت خادمان باذوق و سلیقه و با مشارکت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور، گل‌آرایی شده است. 

وی افزود: این گل‌آرایی ویژه عید سعید غدیر در مکان‌هایی در داخل حرم مطهر از جمله مبادی ورودی باب‌السلام، شیخ طوسی، شیخ طبرسی و... آبنماهای صحن‌ها، پنجره فولادها و جایگاه برگزاری مراسم‌های این دهه در برخی از صحن‌ها و رواق‌ها، انجام شده است. 

شبان تصریح کرد: اجرای مجموعه‌ها و جایگاه‌های گل، طراحی جدید در گل‌آرایی، المان‌های دیواری، اجرای گل‌آرایی در پارکینگ‌ها و جایگاه‌های مراسم، اجرای المان‌های گل در آب نماهای صحن‌های مرکزی، گل‌آرایی سقاخانه و پنجره فولاد و بازپیرایی و ترمیم گلها و گیاهان آپارتمانی در رواق‌ها و کفشداریها، از جمله خدماتی است که در حوزه گل‌آرایی حرم مطهر رضوی، ارائه شده است.

پذیرایی 24 ساعته خادمان حرم‌ در دهه ولایت

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت:به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت، چایخانه‌های حرم حضرت رضا(ع) به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به زائران و مجاوران این بارگاه نورانی است.در این ایام تعداد 48 موکب در 4 چایخانه امام حسن(ع)، رضوان، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی مستقر شده و به خدمت‌رسانی به زائران مشغول هستند.

وی ادامه داد: برای خدمت در این چایخانه‌ها خادمانی از سراسر کشور از جمله شهرهای، قم مقدس، تهران بزرگ، تبریز، اصفهان، یزد، کرمان، دزفول، اردبیل و ارومیه به مشهدالرضا(ع) آمده‌ و در این بارگاه نورانی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

شبان خاطرنشان کرد:خادمان بارگاه منور رضوی در ایام دهه ولایت با چای، شربت، کیک، بیسکوئیت، شیرینی، عدسی، خرما، بستنی، قهوه، بسته متبرک و... در این چایخانه‌ها از زائران علی بن موسی الرضا(ع) پذیرایی می‌کنند.

اطعام زائران غدیر با غذای متبرک حضرت رضا(ع)

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی بیان کرد:همچنین در این ایام مواکب خدمت‌رسانی در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی همچون راسته بازار خورشید هشتم، باب الهادی موسی بن جعفر(ع)، خیابان آیت‌ا... واعظ طبسی و مفصل شرقی حرم مطهر رضوی با پذیرایی در وعده ناهار، صبحانه و میان وعده‌هایی همچون، شربت، چای و قهوه، قهوه عربی، ساندویچ، میوه و ... پذیرای زائران و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) هستند.

وی افزود:اطعام زائران و بهره‌مندی از خوان با برکت ولی نعتمان امام رضا(ع) در مهمانسرای حضرت همزمان با روز عید غدیر از دیگر خدمات تدارک دیده شده ویژه این ایام است، در همین راستا برنامه‌ریزی شده تا 24 هزار زائر در روز عید غدیر خم و از غذای متبرک حضرت، بهره‌مند شوند.

آذین‌بندی حرم امام رضا (ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم

به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، حرم مطهر امام رضا (ع) با نصب کتیبه‌های متعدد و پرچم‌های رنگی، آذین‌بندی شده است. 

شبان، به جزئیات این آذین‌بندی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای ایجاد فضایی شاد و معنوی برای زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج (ع) در این ایام مبارک، انجام شده است.

وی افزود: به مناسبت دهه ولایت، کتیبه‌های بزرگ مناسبتی به متراژ 616 متر مربع در ایوان‌های حرم مطهر نصب شده است، این کتیبه‌ها حاوی احادیث و اشعاری در خصوص فضایل و مناقب امیرالمؤمنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) هستند، همچنین دو کتیبه به متراژ 144 متر مربع به مناسبت ولادت امام علی النقی الهادی (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) نیز، نصب خواهد شد.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با بیان این که پنج کتیبه به متراژ 385 متر مربع با مضامین عید ولایت در ایوان دارالسیاده و صحن گوهرشاد نصب شده‌اند، ادامه داد: همچنین 114 کتیبه دیواری به متراژ 363 متر مربع در صحن‌های مرکزی و پیرامونی و بست‌ها، نصب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:231 پرچم رنگی به متراژ 467 متر مربع در ورودی‌های پارکینگ 1، خدام، لبه پشت بام‌ها و ستون‌های نوری صحن غدیر و کوثر به اهتزاز درآمده‌اند.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در پایان گفت: این آذین‌بندی با هدف ترویج فرهنگ غدیر و ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) انجام شده است.

انتهای پیام/282/.

نظر شما