شناسهٔ خبر: 67280103 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آذین‌بندی باشکوه حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم

به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، حرم مطهر امام رضا (ع) با نصب کتیبه‌های متعدد و پرچم‌های رنگی، آذین‌بندی شده است.

صاحب‌خبر -

محمد شبان، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، به جزئیات این آذین‌بندی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای ایجاد فضایی شاد و معنوی برای زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج (ع) در این ایام مبارک، انجام شده است.

وی افزود: به مناسبت دهه ولایت، کتیبه‌های بزرگ مناسبتی به متراژ 616 متر مربع در ایوان‌های حرم مطهر نصب شده است، این کتیبه‌ها حاوی احادیث و اشعاری در خصوص فضایل و مناقب امیرالمؤمنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) هستند، همچنین دو کتیبه به متراژ 144 متر مربع به مناسبت ولادت امام علی النقی الهادی (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) نیز، نصب خواهد شد.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با بیان این که پنج کتیبه به متراژ 385 متر مربع با مضامین عید ولایت در ایوان دارالسیاده و صحن گوهرشاد نصب شده‌اند، ادامه داد: همچنین 114 کتیبه دیواری به متراژ 363 متر مربع در صحن‌های مرکزی و پیرامونی و بست‌ها، نصب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:231 پرچم رنگی به متراژ 467 متر مربع در ورودی‌های پارکینگ 1، خدام، لبه پشت بام‌ها و ستون‌های نوری صحن غدیر و کوثر به اهتزاز درآمده‌اند.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در پایان گفت: این آذین‌بندی با هدف ترویج فرهنگ غدیر و ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) انجام شده است.

نظر شما