شناسهٔ خبر: 67284012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تزئین حرم امام رضا(ع) با ۱۰۰ هزار شاخه گل در دهه ولایت

همزمان با دهه ولایت و امامت ودر آستانه عید سعید غدیرخم ، حرم رضوی با حدود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل تزیین شد.

صاحب‌خبر -

تزئین حرم امام رضا(ع) با ۱۰۰ هزار شاخه گل در دهه ولایت
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: همچنین چایخانه‌های حرم حضرت رضا (ع) به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت است.
محمد شبان، افزود: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) همزمان با ایام دهه ولایت و امامت به همت خادمان باذوق و سلیقه و با مشارکت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور، گل‌آرایی شده است. 

وی گفت: این گل‌آرایی ویژه عید سعید غدیر در مکان‌هایی در داخل حرم مطهر از جمله مبادی ورودی باب‌السلام، شیخ طوسی و شیخ طبرسی آب نما‌های صحن‌ها، پنجره فولاد‌ها و جایگاه برگزاری مراسم‌های این دهه در برخی از صحن‌ها و رواق‌ها، انجام شده است. 

شبان افزود: اجرای مجموعه‌ها و جایگاه‌های گل، طراحی جدید در گل‌آرایی، المان‌های دیواری، اجرای گل‌آرایی در پارکینگ‌ها و جایگاه‌های مراسم، اجرای المان‌های گل در آب نما‌های صحن‌های مرکزی، گل‌آرایی سقاخانه و پنجره فولاد و بازپیرایی و ترمیم گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در رواق‌ها و کفشداریها، از جمله خدماتی است که در حوزه گل‌آرایی حرم مطهر رضوی، ارائه شده است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت:به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت  ۴۸ موکب در ۴ چایخانه امام حسن (ع)، رضوان، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی مستقر شده و به خدمت‌رسانی به زائران مشغول هستند.

وی افزود: برای خدمت در این چایخانه‌ها خادمانی از سراسر کشور از جمله شهرهای، قم مقدس، تهران بزرگ، تبریز، اصفهان، یزد، کرمان، دزفول، اردبیل و ارومیه به مشهدالرضا (ع) آمدند.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با بیان این که پنج کتیبه به متراژ ۳۸۵ متر مربع با مضامین عید ولایت در ایوان دارالسیاده و صحن گوهرشاد نصب شده‌اند،گفت: همچنین ۱۱۴ کتیبه دیواری به متراژ ۳۶۳ متر مربع در صحن‌های مرکزی و پیرامونی و بست‌ها، نصب شده‌اند.

وی  افزود:۲۳۱ پرچم رنگی به متراژ ۴۶۷ متر مربع در ورودی‌های پارکینگ ۱، خدام، لبه پشت بام‌ها و ستون‌های نوری صحن غدیر و کوثر به اهتزاز درآمده‌اند.

 

نظر شما