شناسهٔ خبر: 67280145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گل‌آرایی حرم مطهر رضوی با ۱۰۰ هزار شاخه گل در دهه ولایت

هم‌زمان با دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم، صحن و سرای رضوی با حدود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل اهدایی، تزیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس، محمد شعبان اظهار کرد: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) هم‌زمان با ایام دهه ولایت و امامت به همت خادمان باذوق و سلیقه و با مشارکت نذرکنندگان و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور، گل‌آرایی شده است.

وی افزود: این گل‌آرایی ویژه عید سعید غدیر در مکان‌هایی در داخل حرم مطهر از جمله مبادی ورودی باب‌السلام، شیخ طوسی، شیخ طبرسی وآب‌نماهای صحن‌ها، پنجره فولادها و جایگاه برگزاری مراسم‌های این دهه در برخی از صحن‌ها و رواق‌ها، انجام شده است.

معاون خدمات زائران آستان قدس، تصریح کرد: اجرای مجموعه‌ها و جایگاه‌های گل، طراحی جدید در گل‌آرایی، المان‌های دیواری، اجرای گل‌آرایی در پارکینگ‌ها و جایگاه‌های مراسم، اجرای المان‌های گل در آب‌نماهای صحن‌های مرکزی، گل‌آرایی سقاخانه و پنجره فولاد و بازپیرایی و ترمیم گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در رواق‌ها و کفش‌داری‌ها، از جمله خدماتی است که در حوزه گل‌آرایی حرم مطهر رضوی، ارائه شده است.

نظر شما