شناسهٔ خبر: 67278393 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مرگ مظنون فراری با شلیک پلیس

تحقیقات برای کشف راز دو مظنون فراری که هر دو به با یک گلوله راهی بیمارستان شدند و یکی از آنها جان باخت، آغاز شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماموران گشت موتوری کلانتری 124 قلهک در ساعت 23 شامگاه سه‌شنبه بیست و نهم خرداد زمانی که در یکی از خیابان‌های شمال شهر در حال گشت‌زنی بودند به موتورسیکلتی با دو سرنشین مشکوک شدند.

ماموران وقتی به موتورسیکلت نزدیک شدند، فهمیدند پلاک آن مخدوش شده است . به همین دلیل ماموران احتمال خلافکار بودن سرنشینان موتورسیکلت را در نظر گرفتند و دستور ایست دادند. راننده موتورسیکلت مرد جوانی بود که با دیدن ماموران پلیس و شنیدن دستور ایست بر سرعت موتور افزود تا فرار کنند. وقتی ماموران دیدند دو موتورسوار قصد فرار دارند،‌ آنها هم به سرعت خود افزودند و تعقیب و گریز آغاز شد.

ماموران چند بار به دو مرد موتورسوار هشدار دادند و از راننده خواستند توقف کند، حتی چند تیر هوایی هم شلیک کردند. اما موتورسوار و مرد همراهش به دستور ماموران توجهی نکردند و به فرار خود ادامه دادند. تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه فاصله ماموران گشت و موتورسواران فراری به کمتر از یک متر رسید. در این هنگام یکی از ماموران قصد داشت دوباره تیراندازی هوایی کند. از طرفی ترک‌نشین موتورسیکلت قصد داشت با ماموران درگیر شود که ناگهان تیری از اسلحه مامور شلیک شد و به پهلوی ترک‌نشین اصابت کرد و چون او تعادلش را از دست داد هر دو مظنون نقش بر زمین شدند.

با حضور امدادگران بر بالین دو مرد موتورسوار، ماموران پی بردند گلوله شلیک شده از پهلوی ترک‌نشین عبور و راکب موتورسیکلت را هم زخمی کرده است. ماموران همزمان که دو مرد زخمی برای درمان به بیمارستان منتقل شدند تا تحت عمل جراحی قرار گیرند، تحقیقات خود را آغاز کردند.

در عین حال در بیمارستان تلاش تیم پزشکی برای نجات جان دو مرد ادامه داشت اما دقایقی بعد تیم پزشکی اعلام کرد ترک نشین بر اثر شدت خونریزی فوت کرده و راننده از مرگ نجات پیدا کرده و در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری است.

با اعلام خبر مرگ مرد مظنون بازپرس موسی‌ رضازاده که مسئولیت کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران را بر عهده داشت همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد علاوه بر پلاک موتورسیکلت، شاسی آن هم مخدوش شده است. این یافته جدید احتمال خلافکار و سابقه‌دار بودن دو مرد را برای تیم جنایی تقویت کرد، اما از آنجایی که یکی از آنها جان سپرده بود و مرد زخمی هم هنوز قادر به صحبت کردن نبود تحقیقات از او به ناچار موکول به بهبودی نسبی شد.

به این ترتیب اعضای تیم تحقیقات جنایی سراغ ماموری رفتند که اقدام به شلیک کرده بود. او در تحقیقات گفت: با همکارم در حال گشت‌زنی بودیم که دیدیم دو مرد موتورسوار در حال پرسه‌زنی داخل خیابان و کوچه‌های خلوت هستند. آنها را به صورت نامحسوس زیرنظر گرفتیم و به رفتارهای آنها مشکوک شدیم. پس از آن به صورت نامحسوس به آنها نزدیک شدیم و دیدیم پلاک موتورشان مخدوش است. بنابراین احتمال دادیم که دو مرد جوان سارق هستند و لازم است برای مشاهده مدارک به آنها نزدیک شویم. به همین دلیل دستور ایست دادیم. اما آنها با دیدن ما اقدام به فرار کردند و حتی به دستورات و شلیک تیر هوایی هم توجهی نکردند. پس از طی مسافتی ما به آنها نزدیک شدیم و دوباره دستور ایست دادیم که ترک‌نشین وقتی ما را در یک قدمی خود دید از روی موتورسیکلت با من درگیر شد. او می‌خواست اسلحه مرا از دستم بگیرد که تیری شلیک شد و به او خورد. راننده هم تعادلش را از دست داد و روی زمین افتادند. بعد فهمیدیم تیر از پهلوی ترک‌نشین عبور کرده و به بدن راننده هم برخورد کرده بود که هر دو را به بیمارستان فرستادیم.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه جسد مرد فوت شده به پزشکی قانونی منتقل شد و بازپرس جنایی دستور داد ماموران پس از شناسایی هویت مرد فوت شده و همدستش درباره سوابق آنها تحقیق کنند.

بنابراین در حال حاضر تحقیقات از سوی کارآگاهان درباره نحوه قانون بکارگیری سلاح از سوی مامور و چگونگی رخ دادن این حادثه ادامه دارد 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما