شناسهٔ خبر: 67274130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مرگ مظنون به سرقت با شلیک پلیس

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: دو مرد موتورسوار مظنون به سرقت وقتی با دستور ایست پلیس روبه‌رو شدند، اقدام به فرار کردند، اما یکی از آن‌ها هنگام درگیری با پلیس به کام مرگ رفت و همدستش زخمی شد. تحقیقات درباره این حادثه در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان داد موتورسیکلت دو مظنون سرقتی است. 
ساعت ۲۳ شامگاه سه‌شنبه بیست و نهم خرداد مأموران گشت موتوری کلانتری ۱۲۴ قلهک در یکی از خیابان‌های شمالی تهران به موتورسیکلتی با دو سرنشین مشکوک شدند. مأموران وقتی به موتورسیکلت نزدیک شدند، متوجه شدند پلاک موتورسیکلت مخدوش است. مأموران احتمال دادند سرنشینان موتورسیکلت افراد خلافکار و سارق هستند که پلاک موتورشان را مخدوش کرده‌اند تا هنگام ارتکاب جرم شناسایی نشوند. 

 تعقیب و گریز 
بنابراین گشت موتوری به موتورسیکلت مظنونان نزدیک شد و به راننده دستور ایست داد. راننده موتورسیکلت که مرد جوانی بود با دیدن مأموران پلیس و شنیدن دستور آن‌ها سرعت موتورش را زیاد و فرار کرد و مأموران هم آن‌ها را تعقیب کردند. مأموران چند باری به دو مرد موتورسوار هشدار دادند و از راننده خواستند توقف کند و حتی چند تیر هوایی هم شلیک کردند، اما موتورسواران به دستور مأموران توجهی نکردند و به فرار خود ادامه دادند. تعقیب و گریز مأموران و مظنونان ادامه داشت تا اینکه مأموران هر لحظه به دو مرد موتور سوار نزدیک‌تر شدند. فاصله مأموران گشت و موتورسواران فراری کمتر از یک متر رسیده‌بود و یکی از مأموران دوباره اقدام به تیراندازی هوایی کرد و در همین حین ترک نشین موتورسیکلت از روی موتور قصد داشت با مأموران درگیر شود که تیری از اسلحه مأموران شلیک شد و به پهلوی وی اصابت کرد و موتورسواران نقش بر زمین شدند. 

 تحقیقات جنایی 
مأموران وقتی بر بالین دو مرد موتورسوار رسیدند، دیدند تیر شلیک‌شده از پهلوی ترک‌نشین خارج‌شده و راننده موتور را هم زخمی کرده‌است. در چنین شرایطی دو مرد زخمی برای درمان به بیمارستان منتقل شدند و هر دو تحت عمل جراحی قرار گرفتند. تلاش‌های تیم پزشکی برای نجات جان دو مرد ادامه داشت، اما دقایقی بعد تیم پزشکی اعلام کرد ترک‌نشین بر اثر شدت خونریزی فوت کرده‌است، اما راننده از پرتگاه مرگ نجات پیدا کرده و در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری است. 
با اعلام خبر مرگ مرد مظنون به سرقت با شلیک پلیس قاضی موسی رضا‌زاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند. 
مأموران در بیمارستان با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که با شلیک تیری به پهلویش به کام مرگ رفته و همدستش هم با همان تیر زخمی شده‌بود. 
بررسی‌های اولیه نشان داد پلاک موتورسیکلت مخدوش بوده و حتی شاسی آن هم مخدوش است و این احتمال برای تیم جنایی قوت گرفت که مرد جوان فوت‌شده و همدستش سارق هستند، اما از آنجایی که مرد زخمی هنوز قادر به صحبت کردن نبود، تحقیقات از او به روز دیگری موکول شد تا وی بهبودی نسبی خود را به دست آورد. 

 قصد داشت اسلحه را بگیرد 
تیم جنایی در ادامه از مأموری که اقدام به شلیک کرده‌بود، تحقیق کردند. وی گفت: «همراه همکارم در حال گشت‌زنی بودیم که مشاهده کردیم دو مرد موتور سوار در حال پرسه‌زنی داخل خیابان و کوچه‌های خلوت هستند. آن‌ها را به صورت نامحسوس زیرنظر گرفتیم و به رفتار‌های آن‌ها مشکوک شدیم و به همین دلیل دوباره به صورت نامحسوس به آن‌ها نزدیک شدیم و دیدیم پلاک موتورشان مخدوش است. بنابراین این فرضیه برای ما قوت گرفت که دو مرد جوان سارق هستند و برای بازرسی بدنی و مشاهده مدارک به آن‌ها دستور ایست دادیم. آن‌ها با دیدن ما اقدام به فرار کردند و حتی به دستورات و شلیک تیر هوایی هم توجهی نکردند. پس از طی مسافتی ما به آن‌ها نزدیک شدیم و دوباره دستور ایست دادیم، ترک‌نشین وقتی ما را در یک قدمی خود دید از روی موتورسیکلت با من درگیر شد و می‌خواست اسلحه مرا از دستم بگیرد که تیری شلیک شد و به بدن او اصابت کرد و راننده هم تعادلش را از دست داد و روی زمین افتادند. تیر از پهلوی ترک‌نشین خارج شده‌بود و به بدن راننده هم برخورد کرده‌بود که هر دو را به بیمارستان منتقل کردیم.»
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، جسد مرد فوت شده به پزشکی قانونی منتقل شد. بازپرس جنایی به کارآگاهان دستور داد ضمن بررسی سوابق مرد فوت شده و همدستش از مرد زخمی پس از بهبودی تحقیق کنند تا زوایایی پنهان حادثه بر ملا شود. تحقیقات از سوی کارآگاهان درباره نحوه قانون به کار‌گیری سلاح از سوی مأمور در این حادثه ادامه دارد.

نظر شما