شناسهٔ خبر: 67276794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان؛

۲۵۴ روستای استان زنجان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه تاکنون اجرای طرح هادی در ۴۱۹ روستای استان  بازنگری شده است، گفت: در حال حاضر  ۲۵۴ روستا در سطح استان زنجان  نیازمند تهیه طرح بازنگری می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا اولویت مهم بنیاد مسکن به شمار می آید، اظهار کرد: تاکنون طرح هادی ۴۱۹  روستای استان  بازنگری شده است و در حال حاضر نیز ۲۵۴ روستا نیازمند تهیه طرح بازنگری می باشد.

وی با اشاره به اینکه،  طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود، ادامه داد: بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت: هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی است.

خواجه ای تصریح کرد: این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

وی بیان کرد: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها  این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.  

خواجه ای با اشاره به اینکه، طرح هادی روستایی به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: در واقع این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستاها بستر توسعه روستایی است، ادامه داد: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۵۸درصد و در زنجان ۶۳/۷ درصد می باشد که  در این زمینه  استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

این مسئول با تاکید بر اینکه، بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا همواره مورد توجه این نهاد می باشد، افزود:هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌ شود.

انتهای پیام/

نظر شما