شناسهٔ خبر: 67318891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان:

عامل انسانی در آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر نقش داشته است

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های اولیه عامل انسانی در آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر نقش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه با اشاره به وقوع یک فقره آتش‌سوزی ما بین شهرستان پل‌دختر و رومشکان، اظهار داشت: دیروز ساعت یک و نیم عصر یک فقره آتش‌سوزی در منطقه رخ داد که بنا بر پیش‌بینی‌های اولیه عامل انسانی در این آتش‌سوزی نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه با وقوع آتش‌سوزی نیروهای منابع طبیعی، مدیریت بحران و فرمانداری بلافاصله در منطقه مستقر شدند، گفت: قریب ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و تعدادی از نیروهای مردمی در محل مستقر هستند، اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد مهار آتش‌سوزی به‌کندی و سختی انجام شد.

استاندار لرستان با اشاره به پرواز بالگرد هلال‌احمر برای مهار آتش‌سوزی منطقه، بیان کرد: امروز ساعت شش صبح تا ۱۲ ظهر بالگرد هلال‌احمر شش سورتی پرواز انجام داد، همچنین هلی‌کوپتر هوافضا سپاه هم برای مهار آتش‌سوزی به کمک آمد.

شفقت، افزود: اما از ساعت ۱۲ ظهر به دلیل گرمای هوا و افزایش دما انجام آب‌پاشی توسط بالگرد هلال‌احمر وجود نداشته که به همین دلیل بالگرد برای جابه‌جایی تجهیزات و نیرو به خرم‌آباد اعزام شد.

وی گفت: بالگرد هوافضا سپاه هم اکنون در حال آبگیری برای اطفا حریق در منطقه است، بالگرد هلال‌احمر نیز در این ساعت به منطقه رسیده و امکان آب‌پاشی دارد.

استاندار لرستان، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا غروب اطفا حریق در منطقه انجام شود و پس از آن کنترل و پایش منطقه توسط نیروهای منابع طبیعی استمرار خواهد داشت.

شفقت، افزود: در حال حاضر علاوه بر نیروهای شهرستان‌های پل‌دختر نیروهای تازه‌نفس شهرستان‌های سلسله، چگنی، رومشکان، کوهدشت، بروجرد و خرم‌آباد با تجهیزات کامل در منطقه هستند.

وی تأکید کرد: برای استفاده از هواپیمای ارتش هم هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت نیاز ورود کند، اما امیدواریم بتوانیم تا غروب اطفا حریق را با کمک دو بالگرد و نیروهای حاضر انجام دهیم.

استاندار لرستان، عنوان کرد: صعب‌العبور بودن مسیر، پوشش گیاهی بسیار غنی، گرمای هوا، وزش باد در منطقه و گستردگی حریق بین دو شهرستان پل‌دختر و رومشکان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مهار آتش به‌سختی انجام شود.

شفقت، ضمن تشکر از نیروهای مردمی، فرمانداران و نیروهای فرمانداری، جنگلبانان، پرسنل منابع طبیعی، مدیریت بحران، تأکید کرد: انتظار ما از مردم این است که در حفظ منابع طبیعی و جنگل‌های استان پای‌کار باشند و هر گونه تخلف را اطلاع‌رسانی کنند.

نظر شما