شناسهٔ خبر: 67279259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازنگری ۴۱۹ طرح هادی روستایی استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون طرح هادی ۴۱۹ روستای استان بازنگری شده و ۲۵۴ روستا نیز به تهیه طرح بازنگری نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

بازنگری ۴۱۹ طرح هادی روستایی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، خواجه‌ای با بیان اینکه بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا اولویت مهم بنیاد مسکن است، گفت: طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود و بازنگری آن با هدف رفع محرومیت، فراهم کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، احداث فضای سبز، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

خواجه‌ای گفت: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستا‌ها این خواسته براساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام خواهد شد.

خواجه‌ای تاکید کرد: بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستا‌های استان را در صورت تامین اعتبارات دارد.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی به عنوان محلی‌ترین طرح‌های توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاه‌های روستایی به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه طرح هادی روستا‌ها بستر توسعه روستایی است، ادامه داد: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۳.۷ درصد است که استان زنجان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا همواره مورد توجه این نهاد است، افزود:هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستا‌ها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهر‌ها جلوگیری می‌شود.

نظر شما