شناسهٔ خبر: 67276137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین؛

کاهش ۱۳ درصدی پذیرش ورودی زندان های استان قزوین

بهرامی گفت: در بحث پذیرش زندانی در سال گذشته در شاخص های مدنظر در بحث ورودی و کاهش جرائم کیفری در رتبه های پایین قرار داشتیم و ۱۳ درصد کاهش پذیرش در سال گذشته صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز فرهاد بهرامی مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد بیان کرد: سازمان زندان ها دو ماموریت اصلی دارد. نگهداری افرادی که با حکم افراد ذیصلاح محکوم می شوند و مهمترین وظیفه ما اصلاح و تربیت این افراد است.

وی گفت: اصل و اساس رویکرد ما در مواجه با این افراد توجه به کرامت انسانی آنهاست. مجازات این افراد این است که یک برهه زمانی را در یک مکان محصور در مدت زمان معین طی کنند.

بهرامی اظهار کرد: در طول مدتی که اینها در زندان هستند و ما مسوول نگهداری آنها هستیم، باید شرایط را به گونه ای ایجاد نماییم که وقتی به جامعه باز می گردند، چرخه جرم دوباره صورت نگیرد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین عنوان کرد:در حوزه فرهنگی به صورت مستمر برای همه زندانیان، آموزش های رسمی وجود دارد. اگر محرز شود که فرد سواد ندارد با هماهنگی نهضت سوادآموزی در پروسه سوادآموزی قرار می گیرد. همچنین فرد بنا به تمایل می تواند در حوزه متوسط دوم و سوم و دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازد. 

 

بهرامی تصریح کرد: آموزش های غیر رسمی دینی توسط مبلغین به صورت مستمر و روزانه، آموزش و اقامه نماز، ورزش صبحگاهی، زورخانه ای، کشتی پهلوانی، برنامه های هنری بخشی از فعالیت های ما در زندان هاست. در حوزه فنی و تقویتی در سال گذشته در سطح کشوری حائز رتبه برتر در بیستمین جشنواره سراسری کشور، کسب مقام دوم جشنواره مکتب حاج قاسم، کسب رتبه برتری کشور در بخش کارکنان زندان، کسب رتبه برتر در هنر بخش اواز سنتی در جایگاه اول کشور و کسب جایگاه شایسته تقدیر دستگاه همچون سال های گذشته بخشی از نتیجه عملکرد زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین است.

 

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین در ادامه یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان هر نفری که به ما معرفی می شود در ورود اولیه مورد پایش سلامت جسم و روان قرار می گیرد و برای او پرونده تشکیل شده و در نرم افزار ثبت شده و در صورت نیاز پروسه درمان آغاز می شود. 

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیانی که فاقد مهارت هستند به بخش حرفه آموزی هدایت می شوند و ۲ هزار و ۱۴۵ نفر سال گذشته حرفه آموزی کردند و در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای زندانیان آزاد شده و خانواده هایشان تسهیلات پرداخت کردیم که شامل ۹۲ نفر می باشد و این اقدام با کمک استان صورت گرفت. 

بهرامی بیان کرد: اشتغال برای زندانیان و خانواده هایشان بسیار مهم است و پس از بازدید از خانواده های زندانیان با کمک استان مشکلات بخش زیادی از آنها که اغلب شامل مسکن و معیشت است کمک می کنیم. مددکاران اجتماعی و قضایی به صورت روزانه فعال هستند و با حضور روزانه در بندها پیگیر موضوعات آنها هستند. 

وی اضافه کرد: در سال گذشته رتبه اول کشوری در پابند الکترونیکی داشتیم که ۵۸۶ نفر تحت این طرح بودند و در حال حاضر این طرح برای ۴۳۰ نفر از محکومین در حال اجراست.

 

بهرامی اظهار کرد: در بحث پذیرش زندانی در سال گذشته در شاخص های مدنظر در بحث ورودی و کاهش جرائم کیفری در رتبه های پایین قرار داشتیم و ۱۳ درصد کاهش پذیرش در سال گذشته صورت گرفت. 

 

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین یادآور شد:رویکرد سازمان زندان ها به سمت اشتغال صنعت محور است. اگر فرد زندانی، بتواند صنعت را فرابگیرد و وقتی آزاد می شود در کارگاه بیرونی آن صنعت، جذب و مشغول به فعالیت شود. 

بهرامی عنوان کرد: در بحث خدمات اجتماعی و مراقبت های پس از آزادی، زندانی ها تحت پوشش قرار داده می شوند تا مدتی که محرز شود زندانی به ثبات رسیده و احتمال بازگشت وی به زندان به حداقل می رسد.

 

وی افزود: در بحث خانواده زندانیان بودجه دولتی نداریم و با توجه به شرایط، خانواده زندانیان تحت پوشش کمیته و بهزیستی قرار می گیرند. به دنبال استقلال انجمن های حمایت با ایجاد اشتغال پایدار هستیم تا حمایت مالی خوبی از این خانواده ها صورت گیرد.

 

بهرامی تصریح کرد: در بحث ظرفیت مولدسازی و مطالبه مردمی، خواهان خروج زندان ها از شهر هستیم و از ابتدای سال گذشته پیگیر این امر بودیم و دو قطعه زمین به ما معرفی شده و در حال تایید و سیر مولدسازی است تا زندان طی سال های آینده به خارج شهر انتقال یابد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین آمار موجود زندانیان استان قزوین را سه هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد که دو درصد زندانیان مربوط به زنان است.

بهرامی گفت: چهار موسسه کیفری چوبیندر، اصلاح و تربیت، زندان بویین زهرا و اردوگاه آراسنج در استان فعال است و فراوانی جرائم شامل سرقت و مواد مخدر است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما