شناسهٔ خبر: 67312530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

ارایه خدمات درمانی رایگان به ۸ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور

اراک- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارایه خدمات درمانی رایگان به ۸ میلیون کودک زیر هفت سال دستاورد دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی ظهر شنبه در آئین افتتاح همزمان طرح‌های حوزه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه شد و همچنین ۳۸۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در کشور توزیع و ۳ هزار تخت ویژه نیز افتتاح شد که قابل تقدیر است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شمار تخت‌های آی سی یو نوزادان با افزایش ۲ برابری اکنون به ۱۰۵۰ تخت رسیده است، گفت: از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم ارائه خدمات درمانی رایگان برای ۸ میلیون کودک زیر ۷ سال و ۳۳ میلیون روستایی تحت حمایت نهادهای حمایتی و سه دهک اول است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند، افزود: همچنین عمل کاشت حلزون برای ۲ هزار کودک به صورت رایگان انجام شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ۴۷ درصد درمان مردم در دولت سیزدهم رایگان ارائه شد گفت: در گذشته ۱۶ بیماری تحت پوشش صعب‌العلاج بود که اکنون به ۱۰۷ بیماری ارتقا یافته و در این راستا ۱,۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای درمان بیماران صعب‌العلاج در کشور هزینه شده است.

کریمی با اشاره به افتتاح ۴۸ طرح بهداشتی و درمانی استان مرکزی ادامه داد: برای افتتاح این طرح‌ها ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و حدود ۹۹ هزار و ۷۰۷ مترمربع به سرانه درمانی این استان افزوده شد.

نظر شما