شناسهٔ خبر: 67313806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رایگان شدن درمان ۸ میلیون کودک زیر هفت سال در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در دولت سیزدهم درمان حدود هشت میلیون کودک زیر هفت سال رایگان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، سعید کریمی ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در آئین افتتاح همزمان طرح‌های بخش سلامت استان مرکزی اظهار کرد: از دیگر خدمات دولت سیزدهم می‌توان به رایگان شدن درمان ۳۳ میلیون روستایی و افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و سه دهک اول اشاره کرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت به ظرفیت بخش درمانی و بهداشتی کشور اضافه شد که در نوع خود یک دستاورد بزرگ و رکورد محسوب می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در دولت سیزدهم درمان حدود هشت میلیون کودک زیر هفت سال رایگان شد.

کریمی با بیان اینکه ارزش طرح‌های افتتاح شده امروز بالای ۷.۵ همت برآورد شده است، تصریح کرد: امروز در استان مرکزی ۴۸ پروژه درمانی افتتاح و حدود ۹۹ هزار و ۷۰۷ مترمربع به سرانه درمانی این استان افزوده شد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم با اقدامات انجام شده، تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو نوزادان دو برابر شده و هم اینک به هزار و ۵۰ تخت رسیده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در سه سال فعالیت دولت ۹۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی به سرانه تخت استان مرکزی افزوده شد و ۳۸۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در کشور توزیع و سه هزار تخت ویژه افتتاح شده است.

کریمی ادامه داد: در گذشته ۱۶ بیماری تحت پوشش حمایت‌های بیماری‌های صعب‌العلاج بود اما هم اینک این میزان به ۱۰۷ بیماری ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم شش میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و ۴۷ درصد درمان مردم به صورت رایگان انجام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه امسال ۱۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب‌العلاج هزینه شده است، گفت: برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم کاشت حلزون شنوایی به صورت رایگان انجام شده است، در صورتی که عمل هر یک از این کودکان حدود ۳۰۰ میلیون ریال هزینه نیاز داشت.

نظر شما