شناسهٔ خبر: 67269561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۴۳۰ نفر در استان قزوین از پابند الکترونیک استفاده می کنند

مدیرکل امور زندانهای استان قزوین گفت: ۴۳۰ نفر زندانی در استان از پابند الکترونیک استفاده می کنند ودر این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم. مدیرکل امور زندانهای استان قزوین گفت: ۴۳۰ نفر زندانی در استان از پابند الکترونیک استفاده می کنند ودر این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه مدیران دستگاههای تحت پوشش دستگاه قضایی استان با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

فرهاد بهرامی مدیرکل امور زندانهای استان قزوین در این نشست که روز چهارشنبه در محل سالن شهید سلیمانی دادسگتری برگزار شد اظهارداشت: نگهداری و اصلاح زندانیان از رسالتهای سازمان امور زندانهاست و رویکرد ما توجه به کرامت انسانی زندانیان است و کسی که جرم مرتکب شده متناسب با جرم مجازات می شود و نبلید اتفاق دیگری برای وی و خانواده اش رخ دهد.

وی یادآورشد: ما مسئول نگهداری زندانیان هستیم و باید اقداماتی کنیم که جرم دبگری صودت نگیرد و زمینه بازگشت مددجویان هم به جامعه مهیا شود.

بهرامی تصریح کرد: آموزش های رسمی هم داریم و با هماهنگی نهضت سوادآموزی برای بیسوادان برنامه درسی داریم و ادامه تحصیل هم برای سایر گروهها ممکن است. 

۴۳۰ نفر در استان قزوین از پابند الکترونیک استفاده می کنند

مدیرکل امور زندانهای استان قزوین بیان کرد: آموزش احکام، اخلاق، نهج البلاغه، قرآن، اقامه نماز، ورزش و تربیت بدنی هم در زندان داریم و به ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و هنرهای خطاطی، تئاتر، موسیقی و سرود اهمیت داده ایم.

این مدیر یادآورشد: در مسابقات کشوری در استان فارس توانستیم در رشته تئاتر رتبه برتر و مقام دوم جشنواره مکتب حاج قاسم سلیمانی و رتبه دوم مسابفات ترتیل کارکنان و مقام اول رشته آواز سنتی را بدست آوردیم و در افامه نماز هم شایسته تقدیر شناخته شدیم.
 
بهرامی اظهارداشت: در بهداشت و درمان در زمان قرنطینه همه افراد مورد پایش جسم و روان قرار می گیرند و برای آنها پرونده تشکیل می شود و تحت درمان قرار می گیرند و در حین حبس هم اگر فردی بیماری زمینه ای داشته باشد مورد درمان قرارمی گیرد.

‌وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال و حرفه آموزی هم برای کسانی که فاقد مهارت هستند کارگاههای آموزشی داریم و در سال گذشته تعداد ۲۱۴۵ نفر گواهی مهارت گرفتند.

بهرامی یادآورشد: در سال گذشته با کمک استانداری ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ویژه زندانیان و خانواده های آنها دریافت کردیم و ۹۲ نفر از زندانیان از تسهیلات اشتغال برخوردار شدند.

مدیرکل امور زندانهای استان قزوین اظهارداشت: رسیدگی به وضعیت درمان زندانیان و مددکاری هم انجام می شود و مشکلات قضایی و پرونده آنها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

۴۳۰ نفر در استان قزوین از پابند الکترونیک استفاده می کنند

۴۳۰ نفر از پابند الکترونیک استفاده می کنند

این مسئول در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندانها و استفاده از پابند الکترونیک گفت: در سال قبل رتبه اول کشور در استفاده از پابند الکترونیک را کسب کردیم و ۵۸۶ نفر از زندانیان از پابند استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳۰ نفر از زندانیان دارای پابند الکترونیک هستند و این کار به کاهش جمعیت کیفری و تحکیم بنیان خانواده کمک ‌می کند و سال گذشته در ورودی به زندان و کاهش جمعیت کیفری اول بودیم و ۱۳ درصد کاهش پذیرش داشتیم. 

رویکرد سازمان زندانها به سمت اشتغال صنعت محور است 

بهرامی یادآورشد: الان کارگاههایی در زندان داریم که افراد پس از آزادی در کارگاههای خارج زندان مشغول کار می شوند و در این راستا کارآفرینان می توانند در داخل زندان کارگاه احداث و اشتغال زندانیان را محقق کنند و بزودی کلنگ ‌دو باب سوله با ۱۲۰۰ مترمربع اضافه می شود.

۴۳۰ نفر در استان قزوین از پابند الکترونیک استفاده می کنند

این مسئول تصریح کرد: در مرکز خدمات اجتماعی و خدمات پس از خروج هم حمابت لازم انجام می شود و چون در خانواده زندانیان بودجه دولتی نداریم از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان استفاده می کنیم. 

وی اظهارداشت: با ایجاد فعالیت های اقتصادی پایدار باید هزینه خدمات را تامین کنیم و با بهره گیری از ظرفیت مولد سازی که مطالبه مردمی هست تلاش می کنیم کارگاههایی را برای مهارت آموزی و اشتغال زندانیان ایجاد کنیم تا این کارگاهها به خارج از محوطه زندان منتقل شود.

بهرامی افزود: ظرفیت استاندارد زندان ۱۲۰۰ نفر است که در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ زندانی در آن نگهداری می شوند که دو درصد آن را بانوان تشکیل می دهند و ۴ موسسه کیفری داریم شامل چوبیندر، کانون اصلاح و تربیت، زندان بویین زهرا و اردوگاه آراسنج که در کانون اصلاح و تربیت نیز ۱۲ نفر در سنین ۱۳ تا ۱۷ سال نگهداری می شوند.

وی در خصوص بیشترین جرائم زندانیان گفت: بیشترین جرایم شامل سرقت و مواد مخدر است.

انتهای پیام

نظر شما