شناسهٔ خبر: 67348806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسناد مالکیت ۷۱ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: مالکیت ۷۱ درصد اراضی کشاورزی این استان تثبیت و برای آنها سند صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید شایان مهر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با تاکید بر تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی افزود: با ثبت و صدور ۷۱ درصد اراضی کشاورزی استان، ۵۸۰ هزار هکتار در قالب ۶۹ هزار و ۲۲ قطعه تثبیت و سند دار شد.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی حامل خبر سند دار شدن تمامی اراضی ۸۲۶ هزار هکتاری کشاورزی در آذربایجان غربی باشیم.

وی اظهار کرد: با صدور سند مالکیت، ضمن ارائه آمار دقیق نحوه استعلام نیز تسریع می‌یابد که با توجه به این امر، اولویت اصلی این اداره‌کل در حال حاضر تثبیت و صدور سند اراضی و کشاورزی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نصف اسناد مالکان زمین و ملکی هنوز سند دفترچه‌ای هستند، ادامه داد: همه اسناد قدیمی نیاز به نوسازی و صدور سند تک برگ شمیمی دارند.

شایان مهر تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاههای متولی، فرمانداری ها، جهاد کشاورزی و امور اراضی ۱۰۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری سند دار می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سهاک جهت تسریع در سند دار کردن اراضی کشاورزی، افزود: ۱۴۳ هزار پرونده در قالب ۱۸۰ هزار هکتار در سامانه سهاک بارگذاری شده که از این تعداد، اقدامات اولیه ۶۲ هزار پرونده جهت صدور سند انجام شده است.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته به ۷۱ هزار و ۷۱۸ استعلام دفاتر اسناد رسمی پاسخ داده شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۸۹۸ سند مالکیت تک برگی در استان صادر شده بود، افزود: همچنین سه ماه اول امسال ۳۴ هزار و ۸۴۰ فقره سند تک برگی شمیم صادر شد.

شایان مهر با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت و موسسه به ثبت رسید، اظهار کرد: طی سه ماهه امسال نیز یک هزار و ۱۲۵ شرکت و موسسه در استان ثبت شد.

نظر شما