شناسهٔ خبر: 67269337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲۱۴۵ زندانی در قزوین گواهی مهارت گرفتند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین از از اعطای گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به ۲ هزار و ۱۴۵ نفر زندانی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فرهاد بهرامی عصر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان اظهار کرد: در استان قزوین چهار مرکز زیرمجموعه سازمان زندان‌ها هستند که شامل زندان‌های بویین‌زهرا و چوبین‌در، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه مواد مخدر آراسنج هستند.

وی جمعیت زندانیان استان قزوین را ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و افزود: ۹۸ درصد جمعیت زندانیان استان مرد و مابقی زن هستند، در ضمن ظرفیت استاندارد زندان‌ها و مراکز تأمینی ما ۱۲۰۰ نفر است که در حال حاضر جمعیت زندانیان ما ۳ برابر این ظرفیت است.

مدیرکل زندان‌های استان از کاهش ۱۳ درصدی ورودی و پذیرش افراد در زندان‌های استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین در کانون اصلاح و تربیت قزوین ۱۲ محکوم با سنین ۱۳ تا ۱۷ سال (زیر ۱۸ سال) تحت تربیت و نگهداری هستند.

بهرامی همچنین از اعطای گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به ۲ هزار و ۱۴۵ زندانی استان در یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: این افراد بعد از آزاد شدن از زندان می‌توانند به دستگاه متولی مراجعه کرده و وام اشتغال دریافت کنند.

وی به پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به زندانیان آزادشده و خانواده‌هایشان طی مدت یک‌سال اخیر اشاره و اضافه کرد: در مجموع ۹۲ نفر از زندانی‌ها و خانواده‌هایشان از دریافت این تسهیلات و وام اشتغال بهره‌مند شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین با اشاره به توسعه اشتغال صنعت‌محور به عنوان رویکرد قوه قضائیه گفت: بر همین اساس در سال آینده ۱۲۰۰ متر مربع به فضای آموزشی و کارگاه مهارت‌آموزی در زندان‌های استان اضافه خواهد شد.

بهرامی درباره سرنوشت طرح انتقال زندان از ناحیه منفصل شهری چوبین‌در به بیرون از شهر هم عنوان کرد: سال گذشته ۲ قطعه زمین برای انتقال این زندان به ما معرفی شده که در فرآیند تأیید و مولدسازی آن‌ها قرار داریم و بنا داریم زندان مرکزی قزوین را در سال‌های آتی به خارج از شهر منتقل کنیم.

نظر شما