شناسهٔ خبر: 67270063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی قزوین:

۲ درصد از جمعیت زندانیان قزوین را زنان تشکیل داده‌اند

فریبا قاسمی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی قزوین گفت: بالغ‌بر ۳۵۰۰ زندانی در زندان‌های استان قزوین وجود دارد که ۹۸ درصد جمعیت زندان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

صاحب‌خبر -

فرهاد بهرامی روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پابند الکترونیک به‌منظور کاهش جمعیت کیفری و تحکیم بنیان خانواده یکی از خدماتی است که دستگاه قضا با نگاه رئوفانه به متهمین خود داده‌است.

وی با بیان اینکه افرادی که به قید پابند الکترونیکی آزاد هستند، نباید جرائم آن‌ها خشن و تهدیدآمیز بوده باشد. در یک سال گذشته ۴۳۰ زندانی در استان قزوین به‌واسطه پابند الکترونیکی آزاد شدند. بالغ‌بر ۳۵۰۰ زندانی در زندان‌های استان قزوین وجود دارد که ۹۸ درصد جمعیت زندان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

این مسئول بابیان اینکه ظرفیت استاندارد زندان‌های استان قزوین، ۱۲۰۰ نفر است، گفت: با توجه به اینکه میزان بسیاری از جرائم با فرهنگ‌سازی کاهش می‌یابد، لذا از اهالی رسانه خواستاریم که به موضوعات فرهنگی و پیشگیرانه از وقوع جرم بیشتر بپردازند.

وی افزود: موضوع دیگری که لازم است کارشناسان آسیب‌های اجتماعی و اهالی رسانه به آن بپردازند، آمار محکومین زیر ۱۸ سال در کانون اصلاح و تربیت است، هم‌اکنون ۱۲ محکوم بین ۱۳ تا ۱۷ سال در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند که تمامی آن‌ها پسر هستند و دلیل نگهداری این قشر از محکومین بیشتر مربوط به قتل، نزاع و سرقت است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی قزوین در خصوص مکان‌یابی غلط زندان در شهر تصریح کرد: پیگیر جابه‌جایی زندان هستیم و معتقدیم که زندان باید به بیرون از شهر منتقل شود، بر همین اساس از سال گذشته زمین‌هایی به اداره کل معرفی‌ شده است و در سال‌های آتی زندان را به خارج از شهر منتقل می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه بیان کرد: زندان برای بسیاری از مجرمان مسیر تغییر و تحول بوده به‌طوری‌که در سال گذشته ۲۱۴۵ زندانی به لحاظ مهارتی توانمند شدند و با اخذ گواهی مهارت فنی حرفه‌ای پس از آزادی توانستند تسهیلات کسب‌وکار راه‌اندازی کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ‌بر ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای زندانیان آزادشده و خانواده آن‌ها در نظر گرفته شد و ۹۲ نفر نیز از این تسهیلات برخوردار شدند. همچنین با توجه به اقدامات فرهنگی‌ که در زندان قزوین صورت گرفته است، در یک سال گذشته زندانیان قزوین موفق به کسب رتبه برتر در رشته تئاتر شوند.

وی در پایان گفت: در حوزه بهداشت و درمان، تمام‌قد به زندان‌ها و زندانیان توجه داریم. حفظ کرامت زندانیان برای ما مهم است و سعی داریم زندان را به محلی برای تغییر سبک زندگی زندانیان تبدیل کنیم. در حال حاضر استان قزوین دارای زندان چوبیندر، کانون اصلاح و تربیت، زندان بوئین‌زهرا و اردوگاه مواد مخدر آراسنج است.

انتهای پیام

نظر شما