شناسهٔ خبر: 67312529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۶۰ کانون مساجد خراسان جنوبی میزبان کلاس‌های اوقات فراغت

تابستان امسال ۳۶۰ کانون مساجد خراسان جنوبی میزبان کلاس‌های اوقات فراغت است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محقی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: ۷۱۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که کلاس‌های اوقات فراعت امسال در ۳۶۰ کانون برنامه ریزی شده است.

وی افزود: تابستان امسال ۲ هزار و ۵۲۰ کلاس اوقات فراغت در سه حوزه فرهنگ، هنر و نوآوری با بسته‌ی برنامه "مسجد، کانون نشاط " در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.:

 حجت الاسلام محقی بیان  کرد: طرح "مسجد، کانون نشاط" برای ارتقا و جامعیت بخشی برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سنین هفت تا ۱۹ سال اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، هم افزایی و انسجام بخشی فعالیت تابستانی مساجد را از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام کرد و اظهار کرد: ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها و اجرای برنامه‌های بومی با توجه به نیاز مخاطبان از دیگر اهداف طرح "مسجد، کانون نشاط" است.

حجت الاسلام محقی با اشاره به اهم برنامه‌های آموزشی غنی سازی اوقات فراغت طرح ملی "مسجد، کانون نشاط " گفت: این برنامه‌ها شامل حوزه قرآن و عترت با برگزاری کلاس‌های روخوانی قرآن، روانخوانی قرآن، حفظ، تفسیر، مسابقات قرآنی جشنواره مدهامتان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، حوزه علمی، فرهنگی و تربیتی شامل کلاس‌های اخلاقی، بصیرتی و معرفتی، کلاس‌های رایانه، زبان خارجی و کلاس فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: بخش هنری و ادبی کلاس‌های اوقات فراغت مساجد شامل نقاشی، خوشنویسی، قصه گویی، شعر، سرود، تئاتر، تولیدات هنر و هنر‌های تجسمی و در بخش مهارت و کار آفرینی شامل کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: در بخش ورزشی، تفریحی و اجتماعی نیز برگزاری کلاس‌های سبک زندگی، مسابقات کتابخوانی، شنبه‌های با کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری مسابقات تفریحی ورزشی و فعالیت‌های جمعی نشاط آفرین و در بخش فعالیت‌های رسانه و فناوری نیز آشنایی با سبک زندگی در عصر ارتباطات و کلاس‌های آموزشی رسانه‌ای اعم از مجازی و حقیقی پیش بینی شده است

نظر شما