شناسهٔ خبر: 67395467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان: تخلفات انتخاباتی در همدان کمتر از انگشتان یک دست بوده است

همدان-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان همدان نیز گفت: تخلفات انتخاباتی در استان پیرامون چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کمتر از انگشتان یک دست بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس نجفی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: راه اندازی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را داشتیم و این ستاد از ابتدای روندانتخابات تشکیل شد و پلیس فتا و پلیس پاوا و اطلاعات سپاه برای نظار بر عرصه تخلفات انتخاباتی وارد کار شدند.

وی تاکید کرد: حجم قابل توجهی از تذکرات را در این حوزه داشتیم که پس از این موضوع شاهد حل مساله و رعایت قانون بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: در همه شعبه‌های رای‌گیری ستاد پیشگیری از تخلفات تشکیل شده و موارد خلاق قانون مورد رسیدگی قرار می گیرد.

رسیدگی به ۱۰۲ هزار پرونده در دادسراهای همدان

دادستان عمومی و انقلاب استان همدان نیز گفت: ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ پرونده سال گذشته با تلاش شبانه روزی قضات در دادسراهای استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

با اشاره به اینکه سند تحول قضایی از ابتدای امسال ابلاغ شده و دستگاه قضایی را با برنامه و هدفمند توصیف کرده است،اظهار کرد: سند تحول قضایی در چهار فصل طراحی شده است که فصل دوم آن ماموریت‌های دستگاه قضا را تعریف می‌کند.

وی افزود: آمار نقض آراء در استان همدان ۱۱.۵ درصد است در حالی که این عدد در میانگین کشوری ۲۰ درصد ثبت شده و با تلاش‌های صورت گرفته در استان در موضوع «اتقان» (ابهام‌زدایی) در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

این مسوول همچنین گفت: پیشگیری از وقوع جرم، اجرای حقوق عامه و نظارت بر حسن عملکرد دستگاه های اجرایی» از طریق سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری با قوت در استان همدان انجام می‌شود.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه اصلاح مجرمین و بازگشت آنان به جامعه یکی دیگر از اهداف این سند است،خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه از جمله کارهایی است که در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود. وی ادامه داد: سامانه ساماندهی اسناد املاک عادی در سازمان ثبت اسناد راه اندازی می‌شود و از این تاریخ به بعد مشاوران املاک و دیگر نمی‌توانند اسناد عادی را تنطیم قرارداد کنند و تنها به عنوان واسطه و مذاکره کننده، بین خریدار و فروشنده هستند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان ادامه داد: با راه اندازی این سامانه دیگر کسی نمی‌تواند یک ملک را به چند نفر بفروشد و این طرح یک تحولی در راستای معاملات ملکی ایجاد خواهد کرد.

با ورود دادستانی ۴۰ چاه به شبکه آبرسانی همدان افزوده شد

نجفی با تاکید بر اینکه احیای حقوق عامه در دادسراها پیگیری می‌شود، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ چالش اساسی آب آشامیدنی در همدان اتفاق افتاد و گنجایش آب سد اکباتان تمام شد و سد تالوار هم تکمیل نشده بود که با ورود دادستان ۴۰ چاه به شبکه آبرسانی اضافه و مشکل آب برطرف شد.

وی تاکید کرد: نگرانی‌هایی در رابطه با کیفیت آب آشامیدنی شهر همدان بود که بر اساس اعلام آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی میزان آرسنیک کمتر از ۱۰ میکرون گزارش شده است و اگر کوچکترین اشکالی که در آب آشامیدنی شهر باشد و سلامت مردم را دچار چالش کند دادستانی وارد کار می شود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تصریح کرد: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای استان، هم‌ اینک به منظور تامین آب مورد نیاز مردم شهر، یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد اکباتان و ۴۰۰ لیتر در ثانیه نیز از سد تالوار و مابقی از رودخانه عباس‌آباد تامین می شود.

وی اظهار کرد: بررسی‌هایی در خصوص کیفیت توزیع مرغ گرم همدان صورت گرفته و مشخص شده است که کشتارگاه‌ها دقت لازم در ظرفیت کشتار را رعایت نمی‌کنند.و بیش از ظرفیت استاندارد، مرغ کشتار می‌کنند. نجفی با اشاره به اینکه کشتارگاه‌ها به دنبال اصلاح این موضوع و افزایش کیفیت هستند، افزود: به زودی دادخواستی به کشتارگاه‌ها در خصوص میزان خسارات وارد شده به مردم، داده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی کار ما در هفته آینده بررسی ایستگاه راه‌آهن همدان است چراکه این ایستگاه مشکلاتی دارد و باید مشکلات آن حل شود. دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: برخی از افراد از فضای مجازی استفاده درست نمی‌کنند و به واسطه نفوذ پیام‌رسان‌های خارجی بدون داشتن نمایندگی، مشکلاتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: دعاوی متعددی در رابطه با شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ و تلگرام داریم که به واسطه نداشتن نمایندگی این شبکه در کشور، دسترسی به اطلاعات سرور آن وجود ندارد.

نجفی تاکید کرد: هر موضوعی باید ساز و کار خود را داشته باشد تا امنیت مردم به خطر نیافتد و رویکرد ما این است تا مسائل قابل کنترل باشد. وی عنوان کرد: یکی از مشخصه‌ها و ذخایر غنی استان همدان معادن است که در واگذاری به اشخاص و از لحاظ زیست محیطی و پرداخت حقوق دولتی چالش‌هایی داریم.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه هر معدن کاری باید ۱۵ درصد از استخراج خود را به عنوان حقوق دولتی پرداخت کند، افزود: بهره‌برداران معادن اگر خساراتی به جاده، رودخانه‌ها، روستاها و محیط زیست وارد کنند باید تا یک درصد فروش خود را به تامین هزینه خسارت پرداخت کند و این مبلغ برای آبادانی آن محل هزینه می شود.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی نقاط حادثه‌خیز و کاهش میزان تصادفات جاده‌ای نیز پیگیری می‌شود،گفت: ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت است و با اشخاصی که تسهیلات اشتغال دریافت و در مسیر دیگری هزینه کرده‌اند برخورد قانونی می‌شود.


نتیجه پرونده "ع-سلامت" تا یک ماه آینده مشخص می شود

وی در رابطه با پرونده «ع-سلامت» که متهم به چندین فقره تجاوز به عنف است نیز گفت: کیفر خواست پرونده این فرد در ۲ ماه پیش تشکیل شد و پرونده آن در حال رسیدگی است و تا یک ماه آینده نتیجه آن مشخص می‌شود.

نجفی اظهار کرد: ۲۵ درصد محکومان زندان‌های همدان سارق هستند و جریمه‌های سختی در محکومیت و زندانی آن‌ها اعمال می‌شود. وی ادامه داد: سارقان سابقه‌دار پس از پایان دوره محکومیت با پابند الکترونیکی از زندان آزاد می‌شوند تا از تخلفات احتمالی آنان پیشگیری شود.

نظر شما