شناسهٔ خبر: 67310676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خبرداد؛

فعالیت ۷۱۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خراسان جنوبی

خراسان جنوبی_ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: امسال ۷۱۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند و کلاس‌های اوقات فراغت امسال در ۳۶۰ کانون برنامه‌ ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی محقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: تابستان امسال ۲ هزار و ۵۲۰ کلاس اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت در سه حوزه فرهنگ، هنر و نوآوری با بسته برنامه «مسجد، کانون نشاط» در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طرح مسجد، کانون نشاط به منظور ارتقا و جامعیت بخشی برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان سنین هفت تا ۱۹ سال اجرا می‌شود.

علی محقی هم افزایی و انسجام بخشی فعالیت تابستانی مساجد را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها و اجرای برنامه‌های بومی با توجه به نیاز مخاطبان از دیگر اهداف طرح «مسجد، کانون نشاط» است.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های آموزشی غنی سازی اوقات فراغت طرح ملی مسجد، کانون نشاط افزود: این برنامه‌ها شامل حوزه قرآن و عترت با برگزاری کلاس‌های روخوانی قرآن، روانخوانی قرآن، حفظ، تفسیر، مسابقات قرآنی جشنواره مدهامتان نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حوزه علمی، فرهنگی و تربیتی شامل کلاس‌های اخلاقی، بصیرتی و معرفتی، کلاس‌های رایانه، زبان خارجی و کلاس فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: همچنین بخش هنری و ادبی شامل نقاشی، خوشنویسی، قصه گویی، شعر، سرود، تئاتر، تولیدات هنر و هنرهای تجسمی، بخش مهارت و کار آفرینی شامل کلاس‌های فنی و حرفه ای و صنایع دستی با هم افزایی و همکاری سازمان‌های مربوطه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در بخش ورزشی، تفریحی و اجتماعی برگزاری کلاس‌های سبک زندگی، مسابقات کتابخوانی، شنبه‌های با کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری مسابقات تفریحی ورزشی و فعالیت‌های جمعی نشاط آفرین و در بخش فعالیت‌های رسانه و فناوری نیز آشنایی با سبک زندگی در عصر ارتباطات و کلاس‌های آموزشی رسانه‌ای اعم از مجازی و حقیقی پیش بینی شده است.

نظر شما