شناسهٔ خبر: 67302757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان:

کلاس‌های تابستانی کانون‌های مساجد زنجان آغاز شد

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: کلاس‌های تابستانی کانون‌های مساجد زنجان در ۶ محور فرهنگی و هنری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: از اول تیرماه طرح تابستانی «مسجد، کانون نشاط ۲» در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸۹ کانون با بیش از ۱۵ هزار عضو در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: طرح تابستانی کانون‌های مساجد در محورهای قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی-ورزشی، تفریحی و اجتماعی- بسته رسانه و فناوری اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه تقویت مهارت‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی از اهداف اولویت‌کار کانون در اجرای این طرح است، افزود: همچنین در قالب این طرح اردوهای یک روزه برای اعضا برگزار و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت نیز برگزار خواهد شد.

اسلامی ایجاد جذابیت برای کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های تربیتی را از ویژگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف هم‌افزایی تشکیلاتی وانسجام بخشی به فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی اجرا می‌شود.

وی افزود: از جمله کلاس‌هایی که در ایام تابستان در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود، در این راستا آموزش قرآن، قصه‌گویی، شعر و سرود ویژه گروه سنی کودک، آموزش تجوید، حفظ قرآن و قرائت ویژه گروه سنی نوجوان و جوان، دوره آموزشی (چرتکه، زبان انگلیسی، طراحی چهره، نقاشی و خطاطی)، اهدای کتاب به کتابخانه‌های کانون‌های مساجد، داستان‌نویسی مبتدی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت کانون‌های مساجد روستایی این برنامه‌ها در مناطق محروم پررنگ‌تر خواهد بود و توزیع کتاب‌های مذهبی و قرآن در این مناطق هم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۸ هزار نفر از کلاس های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند که پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۰ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کند.

نظر شما