شناسهٔ خبر: 67272505 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز با ۳ بازی از گروه‌های A و B پیگیری می‌شود.

نبرد سنتی ژرمن‌ها و مجارها/ کرواسی و آلبانی در پی کسب اولین امتیاز

نبرد سنتی ژرمن‌ها و مجارها/ کرواسی و آلبانی در پی کسب اولین امتیاز

صاحب‌خبر -

در چارچوب مسابقات یورو ۲۰۲۴ به میزبانی آلمان امروز ۳ بازی از گروه‌های A و B برگزار می‌شود.

کرواسی و آلبانی از گروه B امروز در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که در بازی اول شان در یورو ۲۰۲۴ مقابل حریفان نامدارشان شکست خوردند.کرواسی برخلاف  انتظار‌ها  در بازی با اسپانیا ۳ گل دریافت کرد و علی رغم داشتن چندین موقعیت خوب گلزنی، اما بازیکنان این تیم نتوانستند دروازه اونای سیمون را باز کنند تا اولین دیدارشان در یورو با شکستی سنگین آغاز شود.

آلبانی در بازی قبلی اش با اشتباه فدریکو دی مارکو مدافع ایتالیایی‌ها توسط ندیم بایرامی به گل رسید، اما آن‌ها در ادامه بازی نتوانستند مقابل شاگردان لوچانو اسپالتی مقاومت کنند و با گل‌های باستونی و بارلا نتیجه را به قهرمان پیشین یورو واگذار کردند.

۲ تیم برای اولین بار در یک مسابقات معتبر به  مصاف هم می‌روند. در این بازی کرواسی شانس بیشتری برای پیروزی دارد، اما آلبانی نیز در مقابل تیم‌های بزرگ نشان داده تیمی سرسخت است و به راحتی شکست نمی‌خورد.

آلمان در بازی افتتاحیه مقابل اسکاتلند با نتیجه پرگل ۵ بر یک به پیروزی رسید تا به همگان نشان دهد با توجه به امتیاز میزبانی اش فقط به دنبال قهرمانی در یورو است.  

مجار‌ها در آخرین بازی شان مقابل آلمان، در لیگ ملت‌های اروپا در سپتامبر ۲۰۲۲ با یک گل در لایپزیگ به پیروزی رسیدند. آلمان در ۶ بازی اخیر خانگی اش مقابل مجارستان ۳ شکست، ۲ تساوی و تنها موفقیت آنها، پیروزی ۲ بر صفر در یک بازی دوستانه در ژوئن ۲۰۱۶ بوده است.

ژرمن‌ها و مجار‌ها برای چهارمین بار در مسابقات معتبر به مصاف یکدیگر می‌روند. آنها دو بار در جام جهانی ۱۹۵۴ با هم روبرو شدند مجارستان در مرحله گروهی با نتیجه‌ی ۸ بر ۳ به پیروزی رسید، اما آلمان غربی در فینال با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروز شد، همچنین این ۲ تیم در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ به تساوی ۲بر۲ دست یافتند.

در دیگر بازی گروه A اسکاتلند به مصاف سوئیس می‌رود. اسکاتلندی‌ها در بازی اول شکست سنگینی را متحمل شدند و به دنبال جبران این شکست هستند چرا که بعد از شکست ۷ بر صفر مقابل اروگوئه در جام جهانی ۱۹۵۴ این دومین شکست سنگین تاریخ آن‌ها بوده است. آن‌ها در ۳۳ بازی شان در یورو و جام جهانی فقط ۶ پیروزی کسب کرده اند که آمار چندانی جالبی محسوب نمی‌شود.

در سوی مقابل سوئیسی‌ها در بازی اول با نتیجه ۳ بر یک از سد مجارستان گذشتند تا به همراه آلمان از شانس‌های صعود از این گروه باشند. سوئیسی‌ها در ۱۴ بازی اخیرشان در مسابقات جام جهانی و یورو فقط ۲ بار شکست خورده اند و  ۷ پیروزی و ۵ تساوی را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

آخرین تقابل ۲ تیم به سال ۲۰۰۶ برمی گردد که سوئیس ۳ بر یک اسکاتلند را شکست داده بود.

نظر شما