شناسهٔ خبر: 67281482 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

آغاز روز هفتم با نبرد بزرگ ماتادور‌ها و آتزوری/ دورخیز سه‌شیر برای صعود زودهنگام

هفتمین روز از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ امروز با برگزاری ۳ دیدار منم و حساس پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در هفتمین روز از مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز (پنجشنبه) ۳ بازی حساس از گروه‌های B و C برگزار خواهد شد. این در حالی است که شب گذشته دور دوم مرحه گروهی آغاز شد و ۳ دیدار مهم انجام شد. در مهم‌ترین بازی آلمان به عنوان میزبان رقابت‌ها به مصاف مجارستان رفت که در آن بازی با برتری ۲ بر صفر جواز صعود زودهنگام به مرحله بعد را به عنوان نخستین تیم کسب کرد.

آغاز روز هفتم با نبرد بزرگ ماتادور‌ها و آتزوری/ دورخیز سه‌شیر برای صعود زودهنگام

گروه B

کرواسی ۲ - آلبانی ۲

گل‌ها: کازیم لاچی (۱۱) و کلاوس گیاسولا (۵+۹۰) برای آلبانی؛ آندری کراماریچ (۷۴) و کلاوس گیاسولا (۷۶ - گل به خودی) برای کرواسی

گروه A

آلمان ۲ - مجارستان صفر

گل‌ها:جمال موسیالا (۲۲) و ایلکای گوندوگان (۶۷)

اسکاتلند یک - سوئیس یک

گل‌ها: اسکات مک‌تامینی (۱۳) برای اسکاتلند؛ ژردان شکیری در دقیقه (۲۶) برای سوئیس

اما در ادامه رقابت‌ها امروز ۳ بازی مهم برگزار خواهد شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آغاز روز هفتم با نبرد بزرگ ماتادور‌ها و آتزوری/ دورخیز سه‌شیر برای صعود زودهنگام

اسلوونیصربستان

در نخستین بازی امروز در گروه C از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آلیانز آرنا تیم‌های صربستان و اسلوونی به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار بر عهده ایستوان کواکس خواهد بود.

تیم ملی اسلوونی در نخستین دیدار گرو C هفته گذشته مقابل دانمارک قرار گرفت و در آن بازی با نتیجه یک بر یک متوقف شد. یانژا در آن بازی در دقیقه ۷۷ برای اسلوونی گلزنی کرد و مانع شکست تیمش شد. در سوی مقابل تیم ملی صربستان در نخستین بازی مقابل انگلیس تن به شکست یک بر صفر داد. با این تفاسیر ۲ تیم برای کسب نخستین پیروزی در این تورنمنت خواهد آمد.

حریف امروز صربستان، تنها تیم تاریخ رقابت‌هاست که بیش از یک بار جواز صعود به ادوار نهایی را به دست آورده، اما هنوز در حسرت عدم تجربه پیروزی باقی مانده و در پنجمین بازی تاریخش در دور نهایی یورو، امیدوار به طلسم‌شکنی خواهد بود.

اسلوونی آخرین بار یورو ۲۰۰۰ با صربستان دیدار کرد و درحالی که ابتدا با ۳ گل از حریف پیش افتاد، اما در نهایت موفق به نگه داشتن برتری نشد. آن زمان برای اولین بار در تاریخ یورو، یک تیم برتری ۳ گله در یک بازی را با تساوی عوض کرد.

اسلوونی با تجربه روندی فوق‌العاده پا به این مصاف می‌گذارد. تیم بالکانی در ۲۲ بازی اخیر تنها ۲ بار مقابل فنلاند و دانمارک شکست را پذیرفته و ۱۳ پیروزی به چنگ آورده. صربستان، اما روی کاغذ از شانس بیشتری برای کسب پیروزی برخوردار خواهد بود.

آغاز روز هفتم با نبرد بزرگ ماتادور‌ها و آتزوری/ دورخیز سه‌شیر برای صعود زودهنگام

دانمارکانگلیس

دومین دیدار امروز از گروه C از ساعت ۱۹:۳۰ بین ۲ تیم دانمارک و انگلیس خواهد بود. این دیدار در ورزشگاه دویچه بانک پارک برگزار می‌شود قضاوت این مسابقه را آرتور سوارس دیاس بر عهده خواهد داشت.

تیم ملی انگلیس در هفته گذشته مقابل صربستان موفق شد با تک گل جود بلینگهام به یک پیروزی خفیف دست پیدا کند و در صورت برد مقابل دانمارک می‌تواند جواز صعود به دور بعد را کسب کند. در سوی دیگر دانمارک علی رغم بازی خوب مقابل اسلوونی با کمی چاشنی بدشانسی ۲ امتیاز حساس بازی نخست را از دست داد تا به این صورت محکوم به برد برابر انگلیس باشد.

دو تیم برای چهارمین بار در یک تورنمنت بزرگ به مصاف هم می‌روند. دانمارک در سه دیدار قبلی آمار یک باخت و دو تساوی را به ارمغان آورده است. در چهار بازی اخیر دانمارک و انگلیس تنها ۵ گل رد و بدل شده است. دانمارک طی ۶ بازی اخیر خود در دور گروهی مسابقات یورو، تنها یک بار در یورو ۲۰۲۰ مقابل روسیه به برتری رسیده است. با وجود برتری مقابل صربستان در بازی هفته اول، انگلیس هرگز در مسابقات یورو، دو بازی آغازین خود را با برد به پایان نرسانده است.

آغاز روز هفتم با نبرد بزرگ ماتادور‌ها و آتزوری/ دورخیز سه‌شیر برای صعود زودهنگام

اسپانیاایتالیا

و، اما آخرین بازی از ساعت ۲۲:۳۰ امشب بین ۲ تیم اسپانیا و ایتالیا از گروه B خواهد بود. مهم‌ترین بازی امشب در ورزشگاه ولتینس آرنا به قضاوت اسلاوکو وینچیچ برگزار خواهد شد.

تیم ملی اسپانیا هفته گذشته مقابل تیم ملی کرواسی در یک بازی حساس موفق به پیروزی پرگ ۳ بر صفر شد. این قاطع‌ترین پیروزی ماتادور‌ها مقابل کروات‌ها بود. در سوی دیگر تیم ملی ایتالیا نیز موفق شد تیم فوتبال آلبانی به عنوان شگفتی ساز این دور از مسابقات را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. حال ۲ تیم بالای جدول در گروه B در صدد تصاحب صدرجدول هستند و یک نبرد زیبا را به نمایش خواهند گذاشت.

با احتساب تمامی دیدارها، اسپانیا و ایتالیا تا کنون ۴۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم اسپانیا ۱۵ و سهم ایتالیا ۱۲ پیروزی بوده و ۱۳ بار هم جدال دو تیم برنده نداشته است. در ۴۰ بازی قبلی دو تیم، اسپانیا ۵۸ بار دروازه ایتالیا را باز کرده و ایتالیا نیز دقیقاً ۵۸ گل مقابل اسپانیا به ثمر رسانده است. اسپانیا و ایتالیا در ادوار مختلف جام ملت‌های اروپا، ۷ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند (۲ برد برای ایتالیا، ۱ برد برای اسپانیا و ۴ تساوی).

جدال فردا، چهارمین رویارویی دو تیم در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا به شمار می‌رود. در ۳ بازی قبلی، ایتالیا ۱ مرتبه پیروز شده و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. اسپانیا در ۱۱ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها ۳۸ گل به ثمر رسانده است. اسپانیا در ۱۳ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها ۱ بار شکست خورده است. ایتالیا در ۱۲ بازی اخیر خودر در تمامی رقابت‌ها تنها ۱ بار شکست خورده است.

انتهای پیام/

نظر شما