شناسهٔ خبر: 67359690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

سیدعباسی: مربی خارجی در استقلال نتیجه نمی‌گیرد/ نکونام حفظ شود تا باشگاه دچار بحران نشود

پیشکسوت فوتبال و بازیکن اسبق استقلال گفت: بهتر است به جواد نکونام که یکی از سرمایه‌های باشگاه استقلال است فرصت بدهند زیرا شرایط کنونی برای جذب مربی خارجی اصلاً مناسب نیست.

صاحب‌خبر -

سیدداوود سیدعباسی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه اگر جواد نکونام ماندنی باشد باید امور نقل و انتقالاتی باشگاه را به صورت تام‌الاختیار به او بسپرند، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید جواد نکونام پیرامون بازیکنان پیشنهادی خود، نظرات فنی مربوطه را به باشگاه استقلال ارائه دهد.

وی افزود: معتقدم حضور نکونام می‌تواند موثر باشد و نباید به دنبال جذب مربی خارجی برویم و باید به صورت منطقی به اتفاقات فصل گذشته نگاه کنیم. جواد نکونام شخصیت باهوش و زرنگی است و با توجه به تجاربی که در سال گذشته کسب کرده می‌تواند به نقاط ضعف تیم، قوت ببخشد.

صبر تماشاگران برای آزمون و خطا تمام شده است

بازیکن اسبق باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان با تاکید بر اینکه من اصلاً با گزینه خارجی برای سرمربی‌گری باشگاه استقلال موافق نیستم زیرا اکثر آ‌ن‌هایی که قابل جذب‌ هستند «درجه دو» هستند، گفت: اگر مربی خارجی خوب هم بیاید با شرایط و جو فوتبال ایران و باشگاه استقلال آشنایی ندارد و تا زمانی که بخواهد با روند و پروسه فعلی فوتبال ایران آشنا شود حداقل یک نیم فصل زمان می‌برد و باشگاه دچار لطمات جبران ناپذیری می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر سرمربی خارجی سطح بالا به باشگاه بیاید اتفاق خوبی است، اما باید پای آوردنش هم بایستند و از او حمایت کنند که نمی‌کنند! باشگاه استقلال نتیجه گراست و تماشاگران پس از مدت‌ها به دنبال دیدن نتایج خوب از باشگاه محبوبشان هستند؛ مطمئن باشید صبر تماشاگران برای آزمون و خطا تمام شده است.

باید از تجارب گذشته در جذب مربیان خارجی‌ درس بگیریم

سیدعباسی در ادامه عنوان کرد: هر مربی خارجی که طی سال‌های اخیر وارد باشگاه استقلال شده است به سال دوم یا حتی نیم فصل دوم نمی‌رسید و باید از تجارب گذشته در حوزه جذب مربیان خارجی‌مان درس بگیریم، همانطور که در زمان استراماچونی و ساپینتو شاهد این روند بودیم.

این پیشکسوت فوتبال مطرح کرد: عملکرد نکونام در سال گذشته بد نبوده و تعداد مساوی‌هایی که تیم وی کسب کرده زیاد بود. همین موضوع منجر به از دست دادن امتیاز و در نتیجه قهرمانی توسط استقلال شد، اما من اعتقاد دارم در صورتی که به نکونام میدان داده شود، این سرمربی می‌تواند عملکرد خیلی بهتر و نوین‌تری از خود به نمایش بگذارد و باشگاه استقلال در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعیت را بخواهیم در نظر بگیریم و همچنین خارج از احساسات و بامنطق صحبت کنیم، اعتماد به سرمربی فعلی می‌تواند اتفاقات بسیار مثبتی برای سال آینده رقم بزند و به نظر من بهتر است جواد نکونام را حفظ کنند تا باشگاه دچار بحران نشود.

انتهای پیام/

نظر شما